Η εταιρεία αναλύσεων Canalys δημοσίευσε πρόσφατα την έκθεσή της σχετικά με την αγορά smartphones στην Κίνα για το πρώτο τρίμηνο του 2024, όπου η Apple κατατάχθηκε στην τελευταία θέση ανάμεσα στα πέντε κορυφαία brands που διεκδικούν την πρωτοπορία στην μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας.

Η Huawei κατέκτησε εκ νέου την κορυφή της αγοράς μετά από 13 τρίμηνα, επιτυγχάνοντας ένα μερίδιο αγοράς 17%. Η εταιρεία διέθεσε 11,7 εκατομμύρια smartphones, επωφελούμενη από τη δημοτικότητα των σειρών Mate και nova, ενώ η OPPO αναρριχήθηκε στη δεύτερη θέση χάρη στην εξαιρετική απόδοση της σειράς Reno 11 με 10,9 εκατομμύρια μονάδες πωλήσεων. Αντιθέτως, η HONOR, η vivo και η Apple είδαν όλες μείωση στις πωλήσεις τους κατά το διάστημα αυτό, καταλαμβάνοντας την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη: Η τελευταία σειρά Huawei έχει ενσωματωμένο νέο Made-in-China chip

Η HONOR απέστειλε 10,6 εκατομμύρια μονάδες με μερίδιο 16%, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 9%, ενώ η vivo απέστειλε 10,3 εκατομμύρια μονάδες με μερίδιο 15%, σημειώνοντας μείωση 9% από έτος σε έτος. Η Apple σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των πέντε πρώτων εταιρειών, βυθίζοντάς την στην πέμπτη θέση από την πρώτη που συνήθιζε να βρίσκεται, με 10 εκατομμύρια μονάδες και μερίδιο 15%, που είναι μια ετήσια μείωση 25%.

Η επίδοση της Huawei κατέγραψε αύξηση 70% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, μετά την αναδιάρθρωση των τηλεφωνικών της επιχειρήσεων λόγω των Αμερικανικών κυρώσεων. Το Huawei 5G Mate 60 Pro είναι εξοπλισμένο με ένα κινέζικο chip 7 νανομέτρων, προσαρμοσμένο ειδικά για την τοπική αγορά, αποδεικνύοντας τις προηγμένες δυνατότητες στην κατασκευή ημιαγωγών που στόχο είχαν να αντιμετωπίσουν τις Αμερικανικές κυρώσεις.

Η Huawei κυκλοφόρησε έκτοτε τη νέα της σειρά Pure ναυαρχίδων smartphone και είναι απασχολημένη με την ανάπτυξη του δικού της λειτουργικού συστήματος

, HarmonyOS, καθώς δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες Android και Google Mobile της Google. Η συνεχής επέκταση του οικοσυστήματος HarmonyOS σπάει την κούρσα δύο ίππων Android και iOS στην ηπειρωτική Κίνα.

Τα τελευταία δεδομένα δύσκολα θα φανούν ευχάριστα στον CEO της Apple, Tim Cook, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κίνα για τα εγκαίνια ενός νέου εντυπωσιακού καταστήματος στη Σαγκάη. Κατά την διάρκεια αυτού του ταξιδιού, ακολουθώντας ένα ισχυρό τρίμηνο στην Κίνα, ο Cook ανακοίνωσε την ανάπτυξη του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της Apple στην ίδια πόλη, επισημαίνοντας την κρίσιμη σημασία της Κίνας στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας. Επιπλέον, παρευρέθηκε στο Φόρουμ Ανάπτυξης της Κίνας στο Πεκίνο, όπου τόνισε την «κρίσιμη» σημασία της χώρας για την Apple.

Δείτε επίσης: Apple: Παρουσιάζει προηγμένα AI open-source μοντέλα που εκτελούνται στη συσκευή

Η Apple ενισχύει τις σχέσεις της με την Κίνα, παρά την επέκταση της παραγωγικής δραστηριότητάς της στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία. Το 17% των καθαρών πωλήσεων της εταιρείας το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου προήλθε από την ευρύτερη κινέζικη αγορά, καθιστώντας την τον κύριο περιφερειακό αγοραστή στην αλυσίδα εφοδιασμού. Παρόλα αυτά, η Apple αντιμετωπίζει σημαντική πρόκληση στην ανατροπή της πτωτικής τάσης των πωλήσεων iPhone στην Κίνα, με προβλεπόμενη μείωση 24% ετησίως το 2023, τάση η οποία αναμένεται να ενταθεί μέχρι το 2024.

Πηγή: macrumors