Mazda MX-5: Αυτό το κλασικό, ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο φέρνει χαμόγελα σε πρόσωπα για περισσότερες από τρεις δεκαετίες και η τελευταία έκδοση δεν έχει χάσει τη γοητεία της.

Είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς πόσο πολύ έχει αλλάξει το Mazda MX-5 μέσα στα χρόνια. Αν και τα βασικά συστατικά παραμένουν τα ίδια από το 1989, οι μηχανικοί της Mazda συνεχίζουν να τελειοποιούν τη συνταγή τους σαν μάγειρες που επιδίδονται στην αναζήτηση της τελειότητας. Και είναι πιο νόστιμο από ποτέ.

Δείτε επίσης: Η Mazda πρωτοπορεί: Τα Νέα Πολυτελή SUV

Παίρνοντας τις στροφές με αυτό το ελαφρύ αυτοκίνητο, μπορείτε να νιώσετε την αγάπη που διαπνέει σε κάθε στοιχείο της οδηγικής εμπειρίας.

Το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιώντας την πιο γλυκιά αλλαγή ταχυτήτων σε οποιοδήποτε ώρα και στιγμή, γυρίστε το τιμόνι με ακρίβεια και νιώστε το μικρό αυτοκίνητο να προελαύνει προς τον άξονα μιας στροφής με έναν τρόπο που τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα απλά δεν μπορούν να ταιριάξουν.

Δείτε ακόμα: Στο Κυνήγι της Ισχύος: Το Ram 1500 RHO vs. F-150 Raptor

Η τέταρτη γενιά του Mazda MX-5 έφτασε το 2015 ως ένα απλοποιημένο μηχάνημα με τιμή από 31.990 δολάρια ΗΠΑ, κινούμενο από την καρδιά των 1,5 λίτρων του Mazda2. Σήμερα, είναι ένα μηχάνημα 2,0 λίτρων που ξεκινά από τα 41.520 δολάρια ΗΠΑ και φτάνει σε πάνω από 60.000 δολάρια ΗΠΑ μαζί με τα μεταφορικά για το αυτόματο μοντέλο με στερεοφωνικό Bose, συν τα δερμάτινα καθίσματα και αναδιπλούμενη σκληρή οροφή (hard-top).

Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση από 2310 έως 3220 δολάρια ΗΠΑ σε σύγκριση με το μοντέλο του περασμένου έτους.

Οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέα LED φώτα μπροστά και πίσω, μια μεγαλύτερη οθόνη ψυχαγωγίας (infotainment) 8,8″ με θύρες USB-C και νέες “συνδεδεμένες υπηρεσίες” που σας επιτρέπουν να ελέγχετε απομακρυσμένα τη θέση του αυτοκινήτου και να κλειδώνετε τις πόρτες του με μια εφαρμογή.

Δείτε επίσης: Aston Martin DBX707: “Ρίχνει σαγόνια” το ανανεωμένο σαλόνι του

Μπορεί να καλέσει ασθενοφόρο μετά από ένα ατύχημα ή να ειδοποιήσει τους ιδιοκτήτες αν το αυτοκίνητο έχει οδηγηθεί έξω από τις ορισμένες ώρες ή τις τοποθεσίες – εκθέτοντας τα παιδιά τους αν το πάρουν για μια βόλτα.

Τα όργανα οδήγησης φαίνονται ελαφρώς διαφορετικά (αλλά δεν υπάρχει ακόμα ψηφιακή ταχύτητα) και υπάρχουν διακριτικές αλλαγές στις “17άρες” ζάντες.

Οι λάτρεις της οδήγησης θα ενδιαφερθούν περισσότερο για ένα επαναρυθμισμένο περιορισμένο διαφορικό με μειωμένη κλειδώνοντας επίδραση κατά την είσοδο στη στροφή που κάνει το αυτοκίνητο πιο προβλέψιμο στην προσέγγιση μιας στροφής. Επίσης, ένα πιο κοφτερό γκάζι προορίζεται να παρέχει πιο ακριβείς αντιδράσεις στο πώς χρησιμοποιείτε το πεντάλ του γκαζιού, ιδίως όταν απελευθερώνετε το γκάζι για να προσαρμόσετε τη γραμμή σας σε μεγάλες στροφές.

Έχοντας ήδη επωφεληθεί από ένα μεγαλύτερο κορμό τροφοδοσίας, αναθεωρημένη εξάτμιση, μεγαλύτερες βαλβίδες και νέους ενεργοποιητές καυσίμου το 2018, ο 2,0 λίτρος κινητήρας του MX-5 έχει μια νέα εισαγωγή αέρα για το 2024 που ενισχύει τον θόρυβο εισαγωγής χωρίς να όμως προκαλεί περισσότερη ισχύ από τα 135 kW και τα 205 Nm που αναφέρει το μοντέλο της περασμένης χρονιάς.

Δείτε ακόμα: Ford Mustang Mach-E 2024: Καλύτερη Αυτονομία & Έκδοση Rally

Το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε στην Ανατολική Πίστα στο The Bend Motorsport Park, ένα τεχνικό διάταγμα που συνδυάζει 22 στροφές σε λιγότερο από τέσσερα χιλιόμετρα οδοστρώματος.

Αναφέρεται πως επιτρέπει περισσότερο περιθώριο κίνησης όταν φτάνετε στο όριο των λεπτών ελαστικών του, ενθαρρύνοντας τους οδηγούς να απολαύσουν την περίεργη ολίσθηση στην πίστα γνωρίζοντας ότι υπάρχει ακόμα ένα ασφαλές δίχτυ για να σας εμποδίσει από το να χαθείτε έλεγχο.

Ο καθένας μπορεί να εκτιμήσει την ελαφρότητα και τη δροσερή φύση του MX-5.

Ανταμοίβει επίσης την ευαισθησία και την ευγενική αφή από έμπειρους οδηγούς που μπορούν να εξάγουν το μέγιστο από το εξαιρετικά ισορροπημένο σασί του.

Η αγορά και η οδήγηση ενός MX-5 απαιτεί κάποια εγωιστικότητα και αυτογνωσία από τους πελάτες.

Δείτε επίσης: Το νέο Audi S3 είναι το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ

Δεν το επιλέγετε για να εντυπωσιάσετε τους συνεπιβάτες, που κλείνονται σε έναν όχι και τόσο ευρύχωρο ή άνετο χώρο με ελάχιστο χώρο για τα πόδια και αποθήκευση. Σίγουρα δεν αγοράζετε το MX-5 περιμένοντας να είναι ένα πρακτικό καθημερινό αυτοκίνητο, για να εντυπωσιάσετε τους φίλους με φρέσκες τεχνολογίες ή τους παρευρισκόμενους με την εξάτμιση του.

Δεν πρέπει να αγοράσετε το MX-5 για να είστε ο πιο γρήγορος στην ευθεία, ή να παρακολουθήσετε το “Cars & Coffee” σε ένα ταξίδι που κανείς δεν έχει δει πριν.

Το αγοράζετε γιατί απολαμβάνετε την τέχνη της οδήγησης και επειδή αυτό είναι πιο σημαντικό για εσάς από το να εντυπωσιάσετε τους γείτονές σας, τους συναδέλφους σας ή άγνωστους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αν και το MX-5 εξελίσσεται κάθε χρόνο, αυτό το κομμάτι δεν έχει αλλάξει καθόλου.

Πηγή: news.com