Η δωρεάν συλλογή παιχνιδιών του YouTube «Playables» κυκλοφορεί για όλους τους χρήστες παγκοσμίως.

Το «app store» του YouTube για παιχνίδια κυκλοφορεί ευρύτερα. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τρίτη ότι η συλλογή δωρεάν παιχνιδιών με την ονομασία «Playables» θα αρχίσει σύντομα να εμφανίζεται στην εφαρμογή του YouTube για όλους τους χρήστες, επιπλέον της αρχικής σελίδας του YouTube. Προηγουμένως, τα παιχνίδια είχαν γίνει διαθέσιμα σε επιλεγμένους χρήστες για δοκιμές πριν φτάσουν στους συνδρομητές του YouTube Premium τον περασμένο Νοέμβριο.

Δείτε επίσης: iPhone: Τα επερχόμενα προσβλητικά emoji «δεν θα έχουν καλή κατάληξη» λένε οι θαυμαστές

Επειδή δεν αποφέρουν έσοδα από πληρωμένες λήψεις ή αγορές εντός εφαρμογής, τα Playables του YouTube δεν ανταγωνίζονται άμεσα το μοντέλο του app store ούτε παραβιάζουν τους κανόνες της Apple. Ωστόσο, ανταγωνίζονται τα δωρεάν παιχνίδια του App Store, τα οποία συχνά κατεβάζουν οι περιστασιακοί παίκτες και παράγουν έσοδα μέσω διαφημίσεων. Καθώς ο γίγαντας της αναζήτησης στρέφει την προσοχή του στην ενσωμάτωση της AI, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τον αντίκτυπο της τεχνολογίας στην κερδοφόρα διαφημιστική του επιχείρηση, που υποστηρίζεται από τους χορηγούμενους συνδέσμους που εμφανίζονται πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Δωρεάν παιχνίδια στο YouTube, θεωρητικά, θα μπορούσαν να γίνουν ένα ακόμη μέρος για την προβολή διαφημίσεων στο μέλλον. Προς το παρόν, όμως, η Google δεν έχει δηλώσει την πρόθεσή της να βγάλει χρήματα από τα Playables.

Ωστόσο, τα παιχνίδια θα μπορούσαν να παρέχουν μια απόσπαση για τους χρήστες του YouTube μεταξύ των περιόδων περιήγησης και προβολής και να τους βοηθήσουν να παραμείνουν στην εφαρμογή του YouTube.

Η λίστα των Playables περιλαμβάνει μια χούφτα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όπως το Angry Birds Showdown, το Words of Wonders, το Cut the Rope, το Tomb of the Mask και το Trivia Crack, μεταξύ άλλων. Επίσης, περιλαμβάνει τίτλους όπως το Stack Bounce, ένα παιχνίδι που η Google προσέφερε στην υπηρεσία HTML minigames, και το GameSnacks, που είχε αναπτυχθεί στο εσωτερικό του incubator της, Area 120. Με το GameSnacks, ο στόχος ήταν να φέρουν το gaming στους χρήστες στις αναδυόμενες αγορές — ένα μέρος όπου κυριαρχεί το Android.

Δείτε ακόμα: Τα πάντα για το Κεφάλαιο 5, Σεζόν 3 του Fortnite Battle Royale

Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 75 minigames στον κατάλογο των Playables, λέει η Google. Οι παίκτες που χρησιμοποιούν τη δυνατότητα θα μπορούν να αποθηκεύσουν την πρόοδό τους στο παιχνίδι και να παρακολουθήσουν τα καλύτερα σκορ τους όλων των εποχών. Δεν θα δουν όλοι τα Playables αμέσως, αλλά η δυνατότητα θα ολοκληρώσει την κυκλοφορία της τις επόμενες εβδομάδες.

Δείτε επίσης: Γιατί το Spotify λανσάρει τη δική του γραμματοσειρά, Spotify Mix;

Το YouTube δεν είναι ο μόνος τεχνολογικός γίγαντας που επιδιώκει να επεκταθεί στον χώρο των παιχνιδιών. Το Netflix αναπτύσσει το δικό του κατάλογο παιχνιδιών μέσω εξαγορών, συμφωνιών αδειοδότησης και ανάπτυξης παιχνιδιών στο εσωτερικό του. Εν τω μεταξύ, η Epic Games, κατασκευάστρια του Fortnite, επιδιώκει να αξιοποιήσει τους νέους κανονισμούς της ΕΕ για να φέρει το κατάστημα παιχνιδιών της στους Ευρωπαίους χρήστες. Αλλού, άλλες απρόσμενες εταιρείες εισχωρούν επίσης στα παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου, πιο πρόσφατα, του LinkedIn.

Αυτές οι κινήσεις υπογραμμίζουν πώς οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα παιχνίδια για να παρακάμψουν τις προμήθειες του App Store ενώ ενισχύουν τα δικά τους έσοδα. Αν και τα παιχνίδια του Netflix είναι διαθέσιμα στο App Store, απαιτούν συνδρομή στο Netflix — που αγοράζεται μέσω του website του — για να τα αποκτήσει κανείς.

Πηγή: techcrunch