Η Υπηρεσία Κυβερνοασφάλειας και Ασφάλειας Υποδομών (CISA) προειδοποίησε ότι απατεώνες υποδύονται τους υπαλλήλους της σε τηλεφωνικές κλήσεις και προσπαθούν να πείσουν τους στόχους να μεταφέρουν χρήματα.

Είναι αρκετά σύνηθες πλέον για τους απατεώνες να χρησιμοποιούν τα ονόματα κρατικών υπηρεσιών για να προσδώσουν αξιοπιστία στις απάτες τους.

Η υπηρεσία εξήγησε ότι το προσωπικό της CISA δεν θα επικοινωνήσει ποτέ με τους πολίτες για να ζητήσει μεταφορά χρημάτων, είτε μετρητών είτε crypto. Επίσης, δεν ζητά τη χρήση δωροκαρτών και δεν δίνει ποτέ εντολή κρατηθεί μια συζήτηση μυστική. Όλα αυτά πρέπει να θεωρηθούν red flags.

Δείτε επίσης: Brand impersonation: Τα 10 brands που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο σε phishing επιθέσεις το 2024

Η υπηρεσία κυβερνοασφάλειας μοιράστηκε επίσης μερικές συμβουλές που θα βοηθήσουν τους στόχους να μην πέσουν θύματα αυτής της απάτης πλαστοπροσωπίας.

Όσοι υποπτεύονται ότι δέχονται ένα τηλεφώνημα από απατεώνα που ισχυρίζεται ότι είναι υπάλληλος της CISA, θα πρέπει να τον αποφύγουν, να κρατήσουν τον αριθμό του και να κλείσουν αμέσως το τηλέφωνο.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το επίσημο τηλέφωνο της CISA και να αναφέρουν τις απόπειρες απάτης στις αρχές επιβολής του νόμου.

Γενικά, για την αποφυγή αυτών των απατών, συνιστάται η μη αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών ή οικονομικών δεδομένων μέσω τηλεφώνου, ειδικά όταν δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί η ταυτότητα του καλούντος.

Η χρήση εργαλείων αναγνώρισης κλήσεων και το μπλοκάρισμα ύποπτων αριθμών μπορεί, επίσης, να βοηθήσει στην αποφυγή τέτοιων απατών.

Δείτε επίσης: Ψεύτικοι λογαριασμοί X εξαπατούν πελάτες αεροπορικών εταιρειών

Η CISA ενθαρρύνει τη συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες μεθόδους απάτης και τις πρακτικές ασφάλειας.

Τον Νοέμβριο του 2019, η CISA προειδοποίησε επίσης για απατεώνες που προσποιούνταν ότι ήταν εκπρόσωποι της υπηρεσίας και προσπαθούσαν να εκβιάσουν τα θύματα για χρήματα «με τον ισχυρισμό ότι γνωρίζουν την αμφισβητήσιμη συμπεριφορά του πιθανού θύματος».

Χάθηκαν 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια από απάτες πλαστοπροσωπίας πέρυσι

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) ανέφερε το Μάρτιο ότι απατεώνες προσποιούνταν υπαλλήλους της και εξαπατούσαν τους Αμερικανούς. Πολλοί καταναλωτές έχουν αναφέρει ότι έπεσαν θύματα αυτών των απατών, μέσω τηλεφωνημάτων, email ή μηνυμάτων κειμένου.

Δείτε επίσης: FBI: Νέα απάτη crypto μέσω ψεύτικων αγγελιών εργασίας

Η μέση οικονομική ζημία από αυτές τις απάτες πλαστοπροσωπίας αυξήθηκε από 3.000 $ το 2019 σε 7.000 $ το 2024. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της FTC, οι απάτες πλαστοπροσωπίας είχαν ως αποτέλεσμα απώλειες που ξεπέρασαν το 1,1 δισεκατομμύριο $ το 2023.

Η FTC συνέλεξε αυτά τα δεδομένα από 490.000 αναφερόμενες απάτες πέρυσι, 330.000 από τις οποίες αφορούσαν καταγγελίες για πλαστοπροσωπία επιχειρήσεων και οι υπόλοιπες αφορούσαν περιστατικά πλαστοπροσωπίας της κυβέρνησης.

Πηγή: www.bleepingcomputer.com