Η Volvo φαίνεται πως έχει εγκαταλείψει τον στόχο της να παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, λέγοντας ότι θα πουλάει και ορισμένα υβριδικά οχήματα μέχρι τότε.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ανακοινώσει το στόχο για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από τρία χρόνια, αλλά τώρα λέει ότι οι μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς την οδήγησαν σε αλλαγή σχεδίων. Αυτή τη στιγμή, ο κλάδος αντιμετωπίζει μια επιβράδυνση στη ζήτηση, σε κάποιες μεγάλες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), ενώ υπάρχει και μια σχετική αβεβαιότητα λόγω της επιβολής εμπορικών δασμών σε EVs που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Δείτε επίσης: Ηλεκτρικά οχήματα: Πολλά μοντέλα ξεπερνούν τις 5.000 πωλήσεις

Η Volvo αναμένει τώρα ότι τουλάχιστον το 90% της παραγωγής της θα αποτελείται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Αλλά ενδέχεται να πουλά και έναν μικρό αριθμό από τα λεγόμενα ήπια υβριδικά, τα οποία είναι πιο συμβατικά οχήματα με περιορισμένη ηλεκτρική υποβοήθηση.

«Εμμένουμε στην πεποίθησή μας ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό», δήλωσε ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo. «Ωστόσο, είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες».

Η Volvo είπε επίσης ότι το επιχειρηματικό κλίμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αλλάξει, λόγω παραγόντων όπως η αργή ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και η απόσυρση κινήτρων για τους καταναλωτές.

Σε αυτό συμφωνεί και η αναλύτρια της αγοράς Anna McDonald, η οποία λέει ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για τη μετάβαση στα EV.

Δείτε επίσης: Η Ford παρουσίασε το ηλεκτρικό Capri EV με αυτονομία 627 χλμ

«Ορισμένες από τις επιδοτήσεις που είχαν θέσει σε εφαρμογή οι κυβερνήσεις για να ενθαρρύνουν τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν τελειώσει και επίσης υπάρχει αυτή η συνεχής έλλειψη ζήτησης επειδή οι καταναλωτές ανησυχούν για τη φόρτιση», είπε στο BBC Today. «Εξακολουθεί να ισχύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν πιο ακριβά

».

Όπως εξήγησε, τόσο η ΕΕ όσο και οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα που εισάγονται, το οποίο σημαίνει ότι τα οχήματα πρέπει να κατασκευάζονται εκτός Κίνας, κάτι που αυξάνει τις τιμές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volvo ανήκει κατά πλειοψηφία στον κινεζικό γίγαντα αυτοκινήτων Geely. Επειδή χρησιμοποιεί εργοστάσια στην Κίνα, θα επηρεαστεί και αυτή από τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής EV στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Πριν λίγες ημέρες, ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι επιβάλλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Είχαν προηγηθεί  παρόμοιες ανακοινώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.

Δείτε επίσης: ΗΠΑ: Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Kia αυξάνονται συνεχώς

Η Δύση έχει κατηγορήσει την Κίνα ότι επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, δίνοντας στους εγχώριους κατασκευαστές ένα αθέμιτο πλεονέκτημα. Η Κίνα έχει απορρίψει αυτούς τους ισχυρισμούς και αναφέρει ότι αυτοί οι δασμοί δεν είναι δίκαιοι.

Η απόφαση της Volvo να αλλάξει το χρονοδιάγραμμά της για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα και τις προκλήσεις της μετάβασης προς ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον. Καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών, οι συνθήκες της αγοράς και οι τεχνολογικές εξελίξεις συνεχίζουν να αλλάζουν, είναι σημαντικό για τις εταιρείες αυτοκινήτων να παραμείνουν ευέλικτες και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους ανάλογα. Η κίνηση της Volvo υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για συνεχή καινοτομία και συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών, κυβερνήσεων και άλλων ενδιαφερομένων για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και την επιτάχυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Απαιτείται επένδυση στην υποδομή φόρτισης, εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων και συνεργασία με άλλους φορείς για την προώθηση ουσιαστικών αλλαγών.

Πηγή: www.bbc.com