Οι υποτιθέμενοι φορείς ενός “εσπευσμένου” κινητού συστήματος, το οποίο πραγματοποιεί μη εξουσιοδοτημένες χρεώσεις σε λογαριασμούς τηλεφώνου καταναλωτών, έχει εντοπιστεί από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC).

Οι κατηγορούμενοι – που καταδικάστηκαν για αθέμιτες πρακτικές τιμολόγησης, καθώς και για τη δημιουργία παραπλανητικών ιστοσελίδων, προκειμένου να συλλέξουν αριθμούς κινητών τηλεφώνων καταναλωτών – συμφώνησαν να πληρώσουν περισσότερα από 10 εκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία στον «φύλακα των καταναλωτών».

Την Παρασκευή, η FTC ανακοίνωσε ότι ο Lin Miao και ο κατηγορούμενος Tatto (επίσης με επιχειρηματική δραστηριότητα ως Shaboom Media, Bune, Mobile Media Products, Chairman Ventures, Galactic Media και Virtus Media) θα επιστρέψει πίσω χρήματα σε 14 τραπεζικούς λογαριασμούς, καθώς και πέντε ακίνητα στο Σικάγο και το Λος Άντζελες, ως μέρος της συμφωνίας (PDF).

Οχήματα και κοσμήματα θα δοθούν επίσης, αναφέρει η FTC.

Ο οργανισμός, ο οποίος υπέβαλε μήνυση εναντίον του Miao και των άλλων κατηγορουμένων, τον Δεκέμβριο του 2013, αποκάλυψε ότι η συμφωνία περιλαμβάνει μία αποζημίωση με περισσότερα από 150 εκατομμύρια δολάρια συνολικά, αλλά η ποινή ανεστάλη εν μέρει λόγω της «αδυναμίας του Miao να καταβάλει το πλήρες ποσό, αφού κατέβαλε σχεδόν όλα τα περιουσιακά στοιχεία των εταιρειών.»

Τα συστήματα αυτά συνήθως πραγματοποιούνται υπό την προϋπόθεση ότι οι καταναλωτές δεν θα παρατηρήσουν μικρές, μη εξουσιοδοτημένες χρεώσεις σε λογαριασμούς τους. Σε αυτή την απάτη, οι κατηγορούμενοι έστελναν ειδοποιήσεις μηνυμάτων κειμένου στους καταναλωτές (αποστολή μηνυμάτων για κουτσομπολιό ή συμβουλές, για παράδειγμα), χρεώνοντας τους χρήστες με9,99 δολάρια, χωρίς την άδειά τους.

Οι ιστοσελίδες, όπου οι καταναλωτές μπορούσαν να εισάγουν τους αριθμούς τους, είχαν επίσης χρησιμοποιηθεί από τους κατηγορούμενους, προκειμένου να χρεώσουν αργότερα τους χρήστες, ανέφερε η ανακοίνωση.

Εκτός από την αποζημίωση, στους κατηγορούμενους απαγορεύτηκε η συνέχιση των αθέμιτων πρακτικών τιμολόγησης, συμπεριλαμβανομένων της επιβάρυνσης των καταναλωτών για προϊόντα ή υπηρεσίες χωρίς τη συγκατάθεσή τους.