Η ρωσική Προεδρική Διοίκηση όχι μόνο παρακολουθεί την κοινωνική δραστηριότητα όλων των κοινωνικών δικτύων, αλλά θέλει επίσης να γνωρίζει πόσο αποτελεσματικές είναι οι προεκλογικές εκστρατείες στα online μέσα, κατά κανόνα και πώς λειτουργούν τα κοινωνικά δίκτυα.

Οι Ρώσοι φαίνεται να ενδιαφέρονται για το τι ζητά η νεότερη γενιά στις μέρες μας, λόγω του ταχέως μεταβαλλόμενου πολιτικού περιβάλλοντος.

Η Nezavisimaya Gazeta αναφέρει ότι υπάρχουν δύο εταιρείες που θα διεξάγουν την έρευνα και θα εργάζονται και οι δύο για να αναλύσουν τους περιορισμούς της κυβέρνησης στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα εκείνους που είχαν εισαχθεί πρόσφατα, όπως αναγκάζοντας δημοφιλείς bloggers να συνεργάζονται με τις αρχές, ή να αναγκάσουν τα κοινωνικά δίκτυα

έτσι ώστε να εγκαταστήσουν εργαλείο κατασκοπείας και λογισμικό για να βοηθήσουν την υπηρεσία πληροφοριών.

Φαίνεται ότι ολόκληρη η ιδέα για τη μελέτη αυτή ήρθε αφότου ένας blogger γνωστός για τη στάση του κατά της διαφθοράς, ο Aleksey Navalny, κέρδισε το 35% των ψήφων για τη δημαρχιακή έδρα της Μόσχας. Ενώ δεν είχε πετύχει ακριβώς, ο αριθμός των ψηφοφόρων υπέρ του βοήθησε να ανοίξει τα μάτια της κυβέρνησης η οποία παρατήρησε ότι μπορεί να χρειαστεί να αγκαλιάσει κάποιες νέες πολιτικές στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων online.

Η νεότερη γενιά, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες, εμπιστεύεται περισσότερο το Διαδίκτυο από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ή τα επίσημα δελτία Τύπου.