Το Facebook ορκίστηκε να “ξεφορτωθεί με όσο πιο επιθετικό τρόπο, τα ψεύτικα likes” από το δίκτυο του.

Όπως ανακοίνωσε, το Facebook, έχει ήδη κερδίσει πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε δικαστικές αποφάσεις, εναντίον απατεώνων που πουλούσαν ψεύτικα likes σε επιχειρήσεις.

Είναι πλέον γνωστό ότι αρκετές επιχειρήσεις αγοράζουν likes, με σκοπό να κάνουν τα προϊόντα τους ή το brand τους πιο δημοφιλές στο διαδίκτυο.

Αυτό όμως έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα και η δραστηριότητα των επιχειρήσεων μπορεί να πέσει αρκετά στο διαδίκτυο. Μάλιστα όπως αναφέρει το Facebook, “το να μαζεύεις like με αυτό τον τρόπο, κάνει μεγαλύτερο κακό στη δουλεία, παρά καλό”.

Όπως αναφέρθηκε και στο blog ασφαλείας του Facebook, “Έχουμε ένα ισχυρό κίνητρο να ξεφορτωθούμε τα ψεύτικα likes, διότι οι επιχειρήσεις και ο κόσμος που χρησιμοποιεί το δίκτυο μας, θέλει αληθινές επαφές και αποτελέσματα και όχι ψεύτικα.”

Εξηγεί μάλιστα ότι οι απατεώνες των ψεύτικων likes δελεάζουν τους διαχειριστές των σελίδων στο Facebook, να αγοράσουν για παράδειγμα “10,000 likes!”.

“Για να φέρουν αυτά τα likes, δημιουργούνται ψεύτικοι λογαριασμοί χρηστών ή ακόμη σε ορισμένες περιπτώσεις εισβάλλουν και σε προσωπικούς λογαριασμούς, ώστε να τους χρησιμοποιήσουν για να φέρουν περισσότερα like σε μια σελίδα.”

“Από τη στιγμή μάλιστα που οι απάτες αυτές είναι αρκετά κερδοφόρες για τις επιχειρήσεις που τις κάνουν, θα εστιάσουμε στο να μειώσουμε τα κέρδη τους.”

Τέλος αναφέρεται ότι στη προσπάθεια αυτή έχουν επενδυθεί αρκετά, ώστε να βρεθεί κάποιος νέος αλγόριθμος που θα αποτρέπει τέτοιες ενέργειες.

Σε μια έρευνα που έγινε από το BBC News το 2012 αποκαλύφθηκε το μέγεθος του προβλήματος από τα ψεύτικα like.

Ο ανταποκριτής των τεχνολογικών ειδήσεων Rory Cellan, έστησε την εικονική εταιρεία, VirtualBagel, ώστε να δει τι θα γίνει αν πλήρωνε για διαφήμιση μέσω αυτού του δικτύου. Τελικά ανακάλυψε ότι τα περισσότερα likes που πήρε η εικονική του εταιρεία, προέρχονταν από ύποπτους λογαριασμούς, οι κάτοχοι των οποίων δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση πελάτες του.