Με την βοήθεια τυπωμένων ηλεκτρονικών και την μικρή πλατφόρμα έξυπνων προϊόντων Internet of Things, η μεγάλη εταιρεία ποτών Diageo εμφιαλώνει τo Johnnie Walker Blue Label σε έξυπνα μπουκάλια.

Η αγγλική εταιρεία Diageo, είναι η μεγαλύτερη παραγωγός σε οινοπνευματώδη και ιδιοκτήτρια κάποιων απ΄τις πλέον διάσημες μάρκες ποτών παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Crown Royal, Smirnoff, Ketel One, Gordon’s, Tanqueray, Captain Morgan και φυσικά Johnnie Walker. Η παράδοση αποτελεί συνώνυμο του ονόματός της, αλλά απ’ ότι φαίνεται το ίδιο και η καινοτομία.

Η μάρκα του Johnnie Walker και το χαρακτηριστικό μπουκάλι της είναι γνωστά παντού, αλλά μάλλον ήρθε η ώρα το διάσημο μπουκάλι να αλλάξει ανάλογα με τις προοσταγές της νέας εποχής. Στο Mobile World Congress στην Βαρκελώνη τον περασμένο Μάρτη, η Diageo και η συνεταιρική εταιρεία ThinFilm Electronics, συστήνουν ένα πρωτότυπο “έξυπνο μπουκάλι” ως σήμα κατατεθέν του αγαπημένου ουίσκι.

To μπουκάλι του Johnnie Walker Blue, ενσωματώνει μια τυπωμένη ετικέτα με αισθητήρα, κατασκευασμένη με την τεχνολογία OpenSense της Thinfilm. Έχει την δυνατότητα να ανιχνεύσει το αν η κάθε φιάλη είναι σφραγισμένη ή όχι. Το OpenSense χρησιμοποιεί την λειτουργία Near Field Communication (NFC) των smartphones, η οποία επιτρέπει στην Diageo να αποστείλει εξατομικευμένες ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές που διαβάζουν τις ετικέτες με τα smartphones τους.

H εταιρεία επιθυμεί να συνεχίσει να επικοινωνεί με τους καταναλωτές ακόμα και μετά το άνοιγμα της φιάλης, αλλά θέλει ως επίσης αυτή η αλληλεπίδραση να έχει ανταπόκριση. Όταν ανοιχθεί η φιάλη, η επικοινωνία δεν αφορά πλέον την παρουσίαση πληροφοριών για την πώληση αλλά το πως ο καταναλωτής μπορεί να απολαύσει καλύτερα το συγκεκριμένο προϊόν.

Οι εταιρείες με προϊόντα εξοπλισμένα με τους αισθητήρες της Thinfilm, μπορούν να παρακολουθούν τα προϊόντα τους σε όλο το δίκτυο προμηθειών, στα καταστήματα, και στο σημείο κατανάλωσης, με τις ετικέτες να παραμένουν αναγνώσιμες ακόμη και στην περίπτωση που η σφράγιση απ’ το εργοστάσιο σπάσει. Αυτή η δυνατότητα παρέχει ένα πρόσθετο στρώμα ασφαλείας για την προστασία της αυθενικότητας του προϊόντος.

Οι ετικέτες αισθητήρα αποτελούνται από μια κεραία και ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα που αναγράφεται σ’ αυτές, αναφέρει ο Matthew Bright, διευθυντής προϊόντων και marketing της Thinfilm. Διαθέτουν ένα ευαίσθητο σημείο, ειδικά σχεδιασμένο ώστε όταν η φιάλη ανοιχθεί να σπάσει και να μεταφέρει τις αντίστοιχες πληροφορίες στο κύκλωμα.

Κάθε ετικέτα διαθέτει ένα μοναδικό αναγνωριστικό που κωδικοποιείται από την Thinfilm και είναι επομένως πολύ δύσκολο να αντιγραφεί. Ο Bright σημειώνει επίσης πως η Thinfilm χρησιμοποιεί τυχαία και μη διαδοχικά αναγνωριστικά. “Μπορούμε να προσδιορίζουμε ένα τρισεκατομμύριο προϊόντα τον χρόνο, για κάθε χρόνο, χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε το ίδιο αναγνωριστικό για δεύτερη φορά.”

Οι έξυπνες ετικέτες μπορούν επίσης να κατασκευαστούν με αισθητήρες θερμότητας και να χρησιμοποιηθούν σε εμβόλια εντοπίζοντας αν αυτά έχουν ξεπεράσει το όριο της καθορισμένης θερμοκρασίας για χρήση.

Όμως στην Diageo που όλα έχουν να κάνουν με ποτά, η έξυπνη ετικέτα ειναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Η Diageo, λεχει συνεργαστεί με την EVRYTHNG, μια εταιρεία λογισμικού που ειδικεύεται στο Internet of Things (IoT), δηλαδή ένα κόνσεπτ έξυπνων αντικειμένων, για την σύνδεση καταναλωτικών προϊόντων και αντικειμένων καθημερινής χρήσης στο διαδίκτυο.

Η EVRYTHNG βοήθησε την Diageo να δημιουργήσει μια στρατηγικής τεχνολογίας πλατφόρμα που λέγεται +More και τρεχει στη μηχανή της. Η +More επιτρέπει ψηφιακή αλληλεπίδραση με τους προμηθευτές και τους αντιπροσώπους με βάση το πως δημιουργούνται, πωλούνται και χρησιμοποιούνται τα προϊόντα. Η Diageo χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για μία γκάμα εφαρμογών που της επιτρέπουν να παρακολουθεί την πορεία των προϊόντων στο δίκτυο προμηθειών αλλα και να παρουσιάζει στατιστικές της αλληλεπίδρασης.

Ο Niall Murphy, συνιδρυτής και CEO της EVRYTHNG, δηλώνει ότι η τελική αποστολή είναι κάτι παραπάνω από το IoT, αφορά στη δημιουργία του Ιστού των Πραγμάτων.

Όταν ένα αντικείμενο συνδέεται με το Ιντερνετ των Πραγμάτων, αυτό γίνεται μια γεννήτρια δεδομένων, εξηγεί ο Murphy.

Αυτό λίγο πολύ σημαίνει ότι τα καταναλωτικά προϊόντα μπορούν από μόνα τους να σε βοηθήσουν να οργανώσεις το δίκτυο προμηθειών όπως επίσης να σε πληροφορήσουν για το πως αποδίδουν. Για παράδειγμα, λαμπτήρες LED σε ένα κτίριο μπορούν να εντοπίσουν την ποσότητα φωτός που μπαίνει σε ένα δωμάτιο και να ρυθμίσουν την ένταση τους αντίστοιχα για μέγιστη ενεργειακή οικονομία.

[blockquote]“Όταν τα προϊόντα αποκτούν νοημοσύνη, η ίδια η βιομηχανία που τα παρέχει μεταμορφώνεται. Γιατί τελικά τι είναι ένα προϊόν; Παλιότερα ο όρος σήμαινε ένα χειροπιαστό αντικείμενο. Τώρα είναι ένας συνδυασμός από ύλη, λογισμικό και δεδομένα.”[/blockquote]
, λέει ο Murphy.