Η πρώτη διαφήμιση που κρύβεται από τον νόμο! “Μικρά νησάκια ζεστής και ηλιόλουστης Ιταλίας” υπόσχεται το delicatessen Don Julio στη Μόσχα, προσφέροντας αυθεντικά ιταλικά προϊόντα όπως προσούτο, ρικότα, μοτσαρέλλα και τιραμισού στην παγωμένη Ρωσία.
Μόνο που στην Ρωσία ως γνωστόν έχουν απαγορευθεί οι εισαγωγές προϊόντων από ευρωπαϊκές χώρες αλλά και από την Αμερική.
Προφανώς ο Don Julio μπορεί να βρει εναν τρόπο να τα εισάγει, η δυσκολία όμως έγκειται στο να διαφημίσει τα εισαγόμενα προϊόντα!
Τί έκανε λοιπόν ο δαιμόνιος ιδιοκτήτης του delicatessen; Πλήρωσε μια διαφημιστική εταιρεία να εξοπλίσει τις πινακίδες της με ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου που έχει πειραχτεί ώστε να αναγνωρίζει αντί προσώπων τα διακριτικά των στολών της ρωσικής αστυνομίας!
Σύμφωνα με το Adweek, η εταιρεία διαφημίσεων “The 23“, παρήγαγε διαφημίσεις εξωτερικού χώρου που μπορεί να εντοπίζει αστυνομικούς. Όταν λοιπόν ένας αστυνομικός πλησιάζει αυτές τις διαφημίσεις, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, εκείνη από ένα μεγάλο κομμάτι “απαγορευμένου” τυριού, αλλάζει, και εμφανίζει μια εντελώς αθώα διαφήμιση ενός καταστήματος με μπάμπουσκες.

Η διαφήμιση που κρύβεται από τον νόμο είναι ένα έξυπνο κόλπο αν και δεν είναι απόλυτα αποτελεσματικό, καθώς οι αστυνομικοί όπως θα δείτε είχαν τον χρόνο να εντοπίσουν τί κρύβεται πίσω από την διαφήμιση με τις μπάμπουσκες. Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον εδώ δεν είναι η αποτελεσματικότητα, αλλά η ιδέα των διαφημιστικών πινακίδων που μπορούν να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν πρόσωπα.
Όπως αναφέρει το Gizmodo

, σκεφτείτε να στέκεστε στην στάση του λεωφορείου, η διαφήμιση να εντοπίζει το σήμα της μάρκας που φοράτε και να σας δείχνει τις κατάλληλες διαφημίσεις ή να αναγνωρίζει το μοντέλο και την μάρκα το αυτοκινήτου σου καθώς και τα καθημερινά σας δρομολόγια και να εμφανίζει διαφημίσεις με πιθανούς προορισμούς διακοπών; Πανέξυπνο;
Πέρα από τον αλλόκοτο παράγοντα του να φωτογραφίζεσαι εν αγνοία σου και χωρίς την άδειά σου, υπάρχει επίσης ο κίνδυνος αυτή η λειτουργία αναγνώρισης προσώπου να εξαπλωθεί όλο και περισσότερο στο Internet of Things (IoT).
Με την έλευση του IoT, καραδοκει και η προοπτική του κινδύνου, όχι μόνο από τους hackers που θα κατασκοπεύουν όλα τα δεδομένα μας παντού αλλά και απ’ το ρίσκο οι επιτιθέμενοι να καταλάβουν τα κανάλια δεδομένων και να ελέγχουν τις ίδιες τις συσκευές. Πέρα απ’ αυτούς τους κινδύνους, ας λάβουμε υπόψη μας πως αυτά τα δεδομένα θα είναι πολύ πιο ευαίσθητα καθώς θα περιέχουν προσωπικές πληροφορίες από όταν επιστρέφουμε σπίτι μας, τις ώρες που κοιμόμαστε αλλά και λεπτομέρειες τύπου: πως προτιμούμε, για παράδειγμα, τον πρωινό καφέ μας.
Η αναγνώριση προσώπου εισχώρησε σε διαφημίσεις στους δρόμους της Ρωσίας, μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως οι διαφημιστές δεν θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τα ωφέλη τέτοιου τύπου διαφημίσεων;