Cyber fraud: Σύμφωνα με τους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, τραπεζικές ιστοσελίδες και εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα, βρίσκονται πρώτα στη λίστα με τους αγαπημένους στόχους των hacker. Δύο πρόσφατες cyber fraud σε net-banking, δείχνουν πως οι επιθέσεις hacking έχουν αυξηθεί στις ιστοσελίδες τραπεζών που εδρεύουν στην Ινδία, εφαρμογές κινητών και online υπηρεσίες.

Πρόσφατα hacker μετέφεραν ένα μεγάλο ποσό χρημάτων από τον λογαριασμό καταστήματος λιανικής πώλησης στο Connaught Place σε λογαριασμούς που ανήκουν στον Salman Khurshid και την Rebecca Estees. Παρομοίως, σε άλλο περιστατικό, παραβιάστηκαν λογαριασμοί μισθών πάνω από 23 υπαλλήλων της μεγάλης εταιρείας software, Infosys, σε διάφορες πόλεις της χώρας και τα χρήματα χάθηκαν.

Σύμφωνα με τους δύο οργανισμούς πολλοί πελάτες παραπονέθηκαν γι’ αυτές τις online απάτες.

Στην πρώτη περίπτωση, το θύμα, Archna Haskar, της οποίας ο λογαριασμός παραβιάστηκε και τα χρήματα μεταφέρθηκαν σε άλλους λογαριασμούς, αφού έλαβε 4 αναπάντητες κλήσεις από έναν αριθμό (971100****), μετά η SIM της απενεργοποιήθηκε. Όταν ενεργοποίησε ξανά την SIM της, έλαβε μηνύματα που την ενημέρωναν για τις μεταφορές στον τραπεζικό της λογαριασμό.

Πιστεύεται πως ο hacker παραβίασε πρώτα την SIM της για να μπει στον τραπεζικό λογαριασμό και δημιούργησε δύο δικαιούχους για να μεταφέρει τα χρήματα.

Στην περίπτωση της Infosys τώρα, ο κάθε λογαριασμός έδειχνε διάφορες ηλεκτρονικές συναλλαγές που ήταν δόλιες, και στις περισσότερες περιπτώσεις η αστυνομία αρνήθηκε να εξετάσει.

«Οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους που αντιμετώπισαν το πρόβλημα είχαν προσληφθεί τον Αύγουστο του 2011 στο γραφείο Hyderabad της εταιρείας για να απορροφηθούν αργότερα σε άλλα σημεία.» δηλώνει ένας απ’ τους υπάλληλος στην The Hindu. «Ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι δόλιες συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν διαδοχικά σε διάστημα μόλις λλίγων λεπτών, σε άλλες το ποσό έκανε φτερά σε διάρκεια 24 ωρών. Στην δική μου περίπτωση η πρώτη συναλλαγή πραγματοποιήθηκε την Τρίτη εβδομάδα του Μαΐου κι εγώ ανέφερα το ίδιο. Μέσα στις επόμενες 24 ώρες ο λογαριασμός μου ήταν κενός.»

Και στις δύο περιπτώσεις, η ταπεζικές απάτες έγιναν με online συναλλαγές οι οποίες όλο και αυξάνονται.