Η Amazon έχει αναλαμβάνει νομική δράση κατά 1.000 και πάνω ατόμων, οι οποίοι πιστεύεται ότι έχουν αναρτήσει ψεύτικα σχόλια στην ιστοσελίδα της.

Η εταιρεία που εδρεύει στις ΗΠΑ έχει καταθέσει την αγωγή στο Σιάτλ, στην Ουάσιγκτον.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, το γεγονός αυτό προσβάλει τη φήμη της, η οποία έχει υποστεί βλάβη από «ψευδείς, παραπλανητικές και με έλλειψη γνησιότητας» δηλώσεις, οι οποίες γίνονται επί πληρωμή απο πωλητές που επιδιώκουν να βελτιώσουν την εικόνα των προϊόντων τους.

Η αγωγή αυτή έρχεται μετά τη μήνυση που έκανε η Amazon τον Απρίλιο, σε ιστοσελίδες που πωλούσαν ψεύτικα σχόλια.

Η Amazon υποστηρίζει ότι οι 1.114 κατηγορούμενοι, που ονομάζονται “John Does”, καθώς η εταιρεία δεν γνωρίζει ακόμη τα πραγματικά τους ονόματα, προσφέρουν μια ψεύτικη υπηρεσία κριτικής για λίγα χρήματα ($ 5) στην ιστοσελίδα Fiverr.com, με ελπιδοφόρες κριτικές πέντε αστέρων για τα προϊόντα ενός πωλητή.

“Ενώ είναι μικρές σε αριθμό, αυτές οι αξιολογήσεις μπορούν να υπονομεύσουν σημαντικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλητών και των κατασκευαστών που τοποθετούν τα προϊόντα τους στην Amazon, η οποία με τη σειρά της αμαυρώνει το εμπορικό σήμα” Ανέφερε η εταιρεία –γίγαντας στην καταγγελία της, η οποία κατατέθηκε την Παρασκευή.

Η Amazon υποστήριξε ότι διεξήγαγε μια έρευνα, η οποία περιελάμβανε την αγορά πλαστών σχολίων πελατών από το Fiverr, τα οποία υπόσχονταν βαθμολογία πέντε αστέρων και πρότειναν επίσης στους αγοραστές να γράψουν κριτικές.

Δήλωσε επίσης, ότι είχαν παρατηρηθεί ψεύτικες κριτικές πωλητών, που προσπαθούσαν να αποφύγουν τον εντοπισμό τους με τη χρήση πολλαπλών λογαριασμών από μοναδικές διευθύνσεις IP.

Η Amazon δήλωσε ότι η δίκη δεν στοχεύει τη Fiverr, η οποία δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Amazon για να επιλύσει το ζήτημα.

«Η Amazon προχωρά με αυτή την ενέργεια για να προστατεύσει τους πελάτες της από τέτοια φαινόμενα, μπλοκάροντας τους κατηγορούμενους και αποτρέποντάς τους να ξαναπράξουν κάτι παρόμοιο, καταστρέφοντας το σύστημα πωλήσεων και αξιολόγησης.» Αναφέρει η αγωγή.

Ο οποιοσδήποτε, είτε είναι πελάτης ή όχι, έχει τη δυνατότητα να δεί τα προϊόντα που πωλούνται στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon και να τα αξιολογήσει, αλλά επίσης θα πρέπει να σεβαστεί και τους κανόνες του site και να μην αναρτά σχόλια επί πληρωμή ή ψεύτικα.