Όπως φημολογείται, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) διέταξε τη Meta (πρώην Facebook) να πουλήσει το GIF repository Giphy, λέγοντας ότι η εξαγορά του “μπορεί να βλάψει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τους διαφημιστές του Ηνωμένου Βασιλείου“. Σύμφωνα με την αρχή ανταγωνισμού, η κατοχή του Giphy θα μπορούσε να ενισχύσει την ήδη τεράστια ισχύ της Meta στην αγορά, περιορίζοντας την πρόσβαση άλλων πλατφορμών σε Giphy GIFs και “οδηγώντας περισσότερη επισκεψιμότητα σε sites που ανήκουν στη Meta – Facebook, WhatsApp και Instagram".

See also: Create GIFs from anything on a Samsung Galaxy phone

Η CMA είπε ότι ήδη οι περισσότεροι χρήστες ασχολούνται την περισσότερη ώρα με τα sites της Meta και ότι χάρη και στο Giphy, η εταιρεία μπορεί να “χτυπήσει” πιο εύκολα ανταγωνιστές όπως το TikTok, το Twitter και το Snapchat. Η βρετανική αρχή πρόσθεσε ότι πριν από τη συγχώνευση Facebook-Giphy, το Giphy λάνσαρε “καινοτόμες διαφημιστικές υπηρεσίες” που χρησιμοποιούνταν από γνωστά brands.

See also: Ισχυρισμός HaptX: Η Meta αντέγραψε δική της πατέντα για το απτικό γάντι

"The Facebook διέκοψε τις διαφημιστικές υπηρεσίες του Giphy τη στιγμή της συγχώνευσης, αφαιρώντας μια σημαντική πηγή δυνητικού ανταγωνισμού”, έγραψε η ρυθμιστική αρχή. “Η CMA το θεωρεί αυτό ιδιαίτερα ανησυχητικό".

Η Meta έχει προηγουμένως αμφισβητήσει τις ανησυχίες της CMA για τον ανταγωνισμό, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρχε πιθανότητα η διαφημιστική επιχείρηση του Giphy να γίνει βιώσιμος ανταγωνιστής.

Το Facebook αγόρασε το Giphy τον Μάιο του 2020 (για 400 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με πληροφορίες), με στόχο να το ενσωματώσει στο Instagram. Ένα μήνα αργότερα, η CMA ξεκίνησε έρευνα για τη συμφωνία και λίγο αργότερα αποφάσισε ότι το Facebook θα μπορούσε να εμποδίσει ανταγωνιστές όπως το TikTok και το Snapchat να έχουν πρόσβαση στο GIF library του Giphy.

Ταυτόχρονα, είπε ότι η συμφωνία θα μπορούσε να βλάψει τον ανταγωνισμό στον τομέα των διαφημίσεων, καθώς η Facebook/Meta σταμάτησε τις διαφημιστικές συνεργασίες του Giphy.

Τον Οκτώβριο, η αρχή επέβαλε στη Meta πρόστιμο 70 εκατομμυρίων dollars για παραβίαση των κανόνων που σχετίζονται με τη συμφωνία. Σύμφωνα με την CMA, η εταιρεία περιόρισε σημαντικά τις πληροφορίες και τις ενημερώσεις που απαιτούνταν από τη βρετανική αρχή, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις. Ουσιαστικά, η Facebook έλαβε πρόστιμο λόγω της αδυναμίας συμμόρφωσης και συνεργασίας με την CMA.

See also: Facebook: did it know its algorithm was promoting hate speech against people of color?

Η CMA είπε ότι μετά από έρευνα και συζητήσεις, “κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο εάν η Facebook/Meta πουλήσει το Giphy εξ ολοκλήρου σε έναν εγκεκριμένο αγοραστή“. Ωστόσο, δεν είναι σαφές πώς θα γίνει αυτό.

"Διαφωνούμε με αυτήν την απόφαση. Εξετάζουμε την απόφαση και εξετάζουμε όλες τις επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της προσφυγής. Τόσο οι καταναλωτές όσο και το Giphy είναι σε καλύτερη κατάσταση με την υποστήριξη της υποδομής, του ταλέντου και των πόρων μας“, δήλωσε εκπρόσωπος της Meta στο Engadget. “Μαζί, η Meta και το Giphy θα βελτιώσουν το προϊόν του Giphy για εκατομμύρια ανθρώπους, επιχειρήσεις, προγραμματιστές και συνεργάτες API στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο".

Source: engadget