In the 2025 BMW Z4 M40i, part of the package "Manual switch“, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι μια επιλογή αξίας 3.500$ dollarsbut also includes unique settings in the chassis, anisotropic wheels and exclusive colours.

See also: On the Auction Track: Impressive Fords in Scottsdale

BMW is finally backing down, and with the 2025 Z4 M40i, it will finally bring a manual transmission to the table. The six-speed gearbox θα είναι διαθέσιμο παγκοσμίως από τον Μάρτιο του 2024 και θα προσφέρεται επίσης στους πελάτες της Βόρειας Αμερικής. Με το πακέτο “Handschalter” (ναι, αυτή η λέξη είναι στα γερμανικά για “χειροκίνητη μετάδοση”), οι ιδιοκτήτες θα απολαμβάνουν και άλλα μοναδικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων διαφορετικών ρυθμίσεων ανάρτησης, anisotropic wheels, paint colours and internal investments.

Λένε ότι καλύτερα αργά παρά ποτέ, και για τους λάτρεις της επιλογής του χειροκίνητου κιβωτίου, το χειροκίνητο Z4 πήρε τον χρόνο του – πέντε χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του G29 Z4 και δύο χρόνια μετά την εισαγωγή του στον ξάδερφο του, το Supra της BMW.

See also: 2023 Audi S6: A balance between performance and luxury

As you'd expect, the manual gearbox is slower to accelerate than the eight-speed automatic transmission. But with the manual doing the sprint to 96mph in 4.2 seconds versus the 3.9 seconds it takes the automatic, we doubt anyone will complain.

Top speed remains limited to 249 km/h from the 3.0-litre turbo aligned motor. Both power and torque remain in the same numbers, with the Z4 M40i producing 382 horsepower (387 PS / 285 kW) and 369 lb-ft (500 Nm) respectively.

See also: Mercedes-AMG CLE53 Coupe: Technology, Performance, Style

However, BMW makes noise για το πώς η ομάδα της μηχανικής της έχει εξασφαλίσει ότι αυτό το κιβώτιο είναι τελείως κατάλληλο για το Z4, προσφέροντας το “μηχανικό αίσθημα που έχουν επαινέσει τα χειροκίνητα της BMW,” με M-συγκεκριμένα μέρη που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή του – ερμηνεύστε το ως την προσπάθεια της εταιρείας να καθιστά σαφές ότι αυτό δεν είναι ένα αντίγραφο του χειροκίνητου κιβωτίου του Supra.

However, gone are the days when the automatic transmission was the most expensive option. Now, to have the privilege of deciding which gear your new BMW Z4 is in, you'll have to spend an extra $3,500. In addition, it will be available only

on the M40i with the six-cylinder engine. The Z4 sDrive30i insists on being automatic only in North America.

See also: Tesla Model Y: The most popular vehicle in Europe for 2023

Still, at least you get more than a simple manual box for your money. Those who opt for the Z4 with six speeds (i.e. the M40i) will have unique adjustments to the chassis as a reward for choosing three pedals. This includes model-specific programming for traction and differential control, unique front and rear springs, enhanced anti-theft bar tightening, and reconfigured shock absorber and steering settings.

On the visual and performance side, the manual transmission option will also add different sized wheels, a first for the Z4. The two-tone aluminium M-light wheels is 19" inch Front and 20″ inch back, which are expected to significantly affect the handling of the car.

See also: McLaren GTS: The Ultimate DAILY Supercar?

Το 2025 BMW Z4 M40i με το “handschalter” πακέτο επιτρέπει επίσης την επιλογή μεταξύ μεταλλικών χρωμάτων χωρίς επιπλέον κόστος. Οι επιλογές χρώματος San Remo Green metallic and Frozen Deep Green metallic θα είναι διαθέσιμες μόνο για τη χειροκίνητη έξι ταχυτήτων έκδοση, έχοντας προσαύξηση 2.950 δολαρίων. Συμπληρώνοντας το χρώμα του αυτοκινήτου είναι οι κόκκινες δαγκάνες φρένων και επεκτεινόμενες Shadowline – ή, με άλλα λόγια, επεκτεινόμενες επιφάνειες λεπτομερειών με γυαλιστερό μαύρο.

Finally, the manual package includes an upgrade to the interior, with the option to ditch the Sensatec synthetic leather for the genuine Vernasca leather at no extra cost. There are five colours to choose from, plus a choice of Alcantara and leather.

Source :: carscoops