But the Nokia brand, brought back to life through a partnership with HMD Global, may soon be on its last legs.

Nokia is finally heading towards its final resting place. HMD Global, the exclusive owner of phones with the iconic name for the past eight years, announced on Thursday that it will no longer use the iconic name in future releases, signaling that it's time to move on. This marks the end of an experimental effort that began in Finnish startup in 2016 to reintroduce the beloved phone brand to a new audience.

See also: Samsung Galaxy S24: See the AI capabilities of the phones

With HMD going it alone, Nokia is once again returning to the past, joining BlackBerry and Palm, the brands that once ruled the phone sector but failed to compete with Apple and Google, leading to their early exit from the market.

“Ενώ γνωριζόμασταν ως οι κατασκευαστές των τηλεφώνων Nokia, οραματιζόμαστε πέρα από αυτήν την κληρονομιά. Κινούμαστε από το να είμαστε ένας αδελφότοπος σε έναν πολυεπίπεδο κατασκευαστής με τη δική μας ξεχωριστή γκάμα προϊόντων μάρκας HMD, συμπληρωμένη από αρκετές συμφωνίες αδειοδότησης και σημαντικές συνεργασίες μάρκας,” έγραψε ο Lars Silberbauer, CMO της Nokia Phones/HMD στο LinkedIn.

Things to check

Η καταστροφή των τηλεφώνων με το όνομα Nokia δεν ήταν μια έκπληξη. Πέρυσι, η εταιρεία είχε ήδη σηματοδοτήσει ότι θα κυκλοφορούσε τη δική της σειρά κινητών συσκευών. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η HMD θα εγκαταλείψει άμεσα το όνομα Nokia από τα τηλέφωνά της, αλλά θα επικεντρωθεί κυρίως στη δική της μάρκα στο μέλλον. Ενώ η Nokia, που είναι γίγαντας στον χώρο της τηλεπικοινωνιακής υποδομής μετά την πώληση της κινητής ενότητας, έδωσε άδεια χρήσης της μάρκας Nokia στην HMD Global για 10 χρόνια, σύμφωνα με την συμφωνία αδειοδότησης. Με δύο ακόμα χρόνια απομένουν, η HMD Global θα υποχρεωθεί να κυκλοφορήσει τηλέφωνα με το όνομα Nokia, γι’ αυτό και η ιστοσελίδα της μάρκας αναφέρει ακόμα ότι η φινλανδική εταιρεία είναι ο “Κατασκευαστής των τηλεφώνων Nokia”.

See also: Everphone: remanufactures mobile phones to avoid harming the environment

Παρ’ όλα αυτά, η HMD Global κοιτάει ήδη προς το μέλλον και θέτει τις βάσεις που χρειάζονται για να μεταβεί από την παραγωγή των τηλεφώνων με το όνομα Nokia στη δημιουργία μιας ανεξάρτητης μάρκας. Η αλλαγή έχει ήδη ξεκινήσει, με την ιστοσελίδα Nokia.com/phones and social media accounts to be inactive and moved to a new HMD Global website. The company, based in Helsinki, has marked the return of the old look and colour scheme of Nokia Lumia in its new range of phones, which will be unveiled for the first time at Mobile World Congress between 26 and 29 February in Barcelona. It also teased an upcoming feature phone with 5G connectivity, as well as upcoming tablets and wireless headsets.

Nokia's journey through the years

At one point, Nokia was the largest technology company in Europe and a force in the mobile market. At the end of 2007, Nokia's mobile phones matched the 50% of all mobile phones sold worldwide, επικρατώντας στο μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και καθιστώντας τη μια παγκόσμια δύναμη τηλεφωνίας. Η μάρκα εξυπηρέτησε όλα τα τμήματα της αγοράς με μια γκάμα προϊόντων που κυμάνθηκε από βασικές συσκευές έως υψηλής ποιότητας φωτογραφικές συσκευές και επιχειρηματικά κοινικά. Περιστασιακό γεγονός: Η Nokia είχε ακόμα προγράμματα πωλήσεων πολυτελών τηλεφώνων από εξωτικά υλικά, κοστίζοντας χιλιάδες δολάρια υπό τη μάρκα “Vertu”.

Through the years, Nokia has had many successes, such as being the first mobile company to introduce a GSM handset, the Nokia 1011, in 1992. In 1996, it released the first smartphone, the Nokia 9000, which featured a leaflet, software tailored for business, a Qwerty keyboard, and the ability to send and receive faxes and emails. The company also credited for the release of the first mobile phone with a built-in camera, the Nokia 7650, in 2001.

Nokia 1011 (1992)
Nokia 9000 (1996)
Nokia 7650 (2001)

However, with the release of the iPhone in 2007 and the release of the mobile operating system Android από τη Google, η παρακμή της Nokia ήρθε αργά και σταδιακά ως μια κινητή φορητή συσκευή. Ενώ η αγορά μετακινούταν προς τα smartphones και το μοντέλο με το app-store, η Nokia δεν μπόρεσε να προσαρμοστεί στην αλλαγή και όταν κυκλοφόρησε το ούτως ή άλλως ονομαζόμενο “καταστροφικό για το iPhone” στο πρόσωπο του Nokia N97, η συσκευή υστέρησε στον ανταγωνισμό. Πολλοί αποδίδουν την πτώση της Nokia στην αλαζονεία της ανώτερης διοίκησης που δεν κατάλαβε το iPhone ως μια επικείμενη απειλή, με αποτέλεσμα την αδυναμία της εταιρείας να δημιουργήσει ένα σύγχρονο κινητό λειτουργικό σύστημα που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα iOS και Android.

Downhill

In 2010, Nokia started to feel the pressure when sales began to fall. That year, Stephen Elop took over as the new CEO, replacing Olli-Pekka Kallasvuo. A year later, in 2011, Nokia partnered with Microsoft for the manufacture of mobile phones with Windows operating system. In the next two or three years, Nokia produced phones with top-of-the-line cameras such as the Nokia 808 PureView and Lumia 1020, but by that time, Windows Mobile was already in decline due to a lack of applications and support for deployed programs. Even today, many in the tech industry characterize this move as an accident, which negatively affected Nokia's mobile phone sales, but benefited Android-powered smartphones, giving Google the superpower to dominate the phone market.

See also: Nokia: lays off up to 14,000 workers after profits fall

Lumia 1020
Nokia 808 PureView

Τον Σεπτέμβριο του 2013, η Microsoft ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει την κινητή τηλεφωνία της Nokia με το ποσό των 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, το γίγαντας του Redmond ανακοίνωσε ότι θα εγγράψει από την επένδυσή του που πήγε για την αγορά της Nokia, με αποτέλεσμα την περικοπή περισσότερων από 7.800 θέσεων εργασίας. Προς εκείνη τη στιγμή, η Microsoft είχε ήδη συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί και την Apple και τη Google στην αγορά των smartphones, έτσι η εγκατάλειψη της επιχειρηματικότητας κινητών θα ήταν μια λογική κίνηση. Το όνομα της μάρκας – Nokia – πουλήθηκε σε μια νέα εταιρεία με το όνομα HMD Global, η οποία αναλάμβανε τον σχεδιασμό και την κυκλοφορία των τηλεφώνων. Ταυτόχρονα, η Foxconn ανέλαβε την κατασκευή.

Nokia 9 PureView

The Nokia name rose from the ashes and was given new life when HMD Global started selling smartphones with Google's Android mobile operating system. In the early years, phones with the Nokia name held out hope, and critics liked what HMD Global was preparing. However, the failure of the Nokia 9 PureView had dented its confidence to compete with the major mobile manufacturers. It came with five cameras on the back, a first for any smartphone, and the company partnered with Light (makers of the 16-camera L16) to make those cameras possible in a mobile device.

Unfortunately, the device was faulty, και το Nokia 9 PureView camera phone παρέμεινε ένα πειραματικό σκέλος. Μετά από την αποτυχία του Nokia 9 PureView, η HMD Global εστίασε στα κινητά τηλέφωνα με προϋπολογισμό έως μεσαίας κατηγορίας, ενώ προωθούσε επιθετικά και τα feature phones. Η απόφασή της να μην προσφέρει ένα κινητό τηλέφωνο “κορυφαίας κατηγορίας” της Nokia απογοήτευσε τους θαυμαστές που τελικά μετακινήθηκαν σε άλλες μάρκες, ειδικά από την Κίνα, οι οποίες προώθησαν επιθετικά προηγμένα τηλέφωνα σε χαμηλότερο κόστος. Όλα αυτά, συν την έλλειψη απόφασης της Google να προωθήσει τα budget phones υπό το πρόγραμμα Android One, επηρέασαν αρνητικά τα smartphones με το όνομα Nokia. Τους τελευταίους μήνες, η HMD Global προωθεί smartphones που μπορούν να επισκευαστούν, τα οποία έχουν λάβει καλή υποδοχή.

The Nokia brand, which was once worth 300 billion dollars in its heights, is far from the glory of its past. The lack of enthusiasm for Nokia among new-age consumers is testament to why HMD is making the independent entry with its own brand. Nostalgia has brought some consumers to classic brands like Nokia, which has a history and benchmark value, but not to the level of the iPhone, and perhaps that is the biggest lesson to be learned from Nokia's history.

Source :: indianexpress