Πολλές φορές όταν βρισκόμαστε στο διαδίκτυο, μας εμφανίζονται διάφορες ειδοποιήσεις ή μηνύματα που μας ρωτάνε αν θέλουμε να λαμβάνουμε ειδοποιήσεις από συγκεκριμένα sites. Οι περισσότεροι από εμάς ενοχλούνται όταν μπαίνουν στο Internet για να κάνουν μια δουλειά ή απλά να δουν κάτι και τους εμφανίζονται συνέχεια ειδοποιήσεις. Ο Firefox έχει τη λύση.

Σύμφωνα με τη Mozilla, τα συνεχή μηνύματα, που ζητούν την άδεια για αποστολή ειδοποιήσεων, μπορεί τελικά να αποτελέσουν μια νέα μορφή spam. Αν το σκεφτείτε, θα αντιληφθείτε ότι αυτά τα μηνύματα αποτελούν πολύ συχνό φαινόμενο. Εμφανίζονται σχεδόν σε όλα τα sites.

Έτσι ο Mozilla Firefox προσπαθεί να βρει τρόπους απαλλαγής από αυτά. Μέσα σε ένα μόνο μήνα (Δεκέμβριο-Ιανουάριο), είχαν σταλεί στους χρήστες 18 εκατομμύρια τέτοια μηνύματα, που κατά κύριο λόγο αγνοούνταν.

“Ούτε το 3% αυτών των μηνυμάτων δεν έγινε αποδεκτό από τους χρήστες”, δήλωσε ο Hofmann, μηχανικός του Firefox. Τα περισσότερα μηνύματα απορρίπτονταν, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (19%) ανάγκασε τους χρήστες να βγουν τελείως από το site για να τα αποφύγουν.

Ο Firefox διαθέτει μια λειτουργία, η οποία αποκλείει αυτά τα μηνύματα. Αν ενδιαφέρεστε να τη χρησιμοποιήσετε και θέλετε να δείτε πώς να την ενεργοποιήσετε, πατήστε εδώ.

Ωστόσο,  η Mozilla θέλει να βρει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης.

Το πρώτο πράγμα που θα δοκιμάσει η Mozilla στο Firefox Nightly 68 build (που είναι τώρα διαθέσιμο), είναι η ενεργοποίηση του μηνύματος, μόνο όταν ο χρήστης κάνει κλικ στο site ή πατήσει κάποιο κουμπί στο πληκτρολόγιο. Μάλιστα, στην αρχή το μήνυμα θα εμφανίζεται ως εικονίδιο στη μπάρα διευθύνσεων και θα ανοίγει τελείως, μόνο αν ο χρήστης κάνει κλικ στο εικονίδιο.

Η δεύτερη σκέψη είναι να γίνουν διάφορες ερωτήσεις στους χρήστες σχετικά με το πώς αντιδρούν στα μηνύματα. Στόχος αυτής της μεθόδου είναι να συλλεχθούν δεδομένα που θα βοηθήσουν να βρεθούν περισσότερες λύσεις.

Αυτό θα εφαρμοστεί στην έκδοση Firefox 67, η οποία θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα. Η δοκιμή θα γίνει για λίγο διάστημα και σε λίγους χρήστες.

Ο Hofmann είπε ακόμα ότι μελλοντικά ο Firefox μπορεί να αποκλείει τέτοια μηνύματα από προεπιλογή.

Τα μηνύματα αυτά θα έπρεπε να εμφανίζονται ανάλογα με την ανταπόκριση των χρηστών. Ο βομβαρδισμός με μηνύματα δεν βοηθάει. Αντίθετα, οι χρήστες θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν αν θέλουν να τα δουν. Αυτό ενδεχομένως θα ενίσχυε το engagement στα sites.