Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ (DOJ) καταδίκασε έναν Ρώσο για τη λειτουργία ενός συστήματος απάτης ψηφιακής διαφήμισης μεγάλης κλίμακας που ονομάζεται «Methbot» («3ve») που έκλεψε τουλάχιστον 7 εκατομμύρια δολάρια από αμερικανικές εταιρείες.

Δείτε επίσης: MyKings botnet: Είναι ακόμα ενεργό και φέρνει πολλά κέρδη στους χειριστές του

Empty prison cell

Δείτε επίσης: Το FreakOut Python botnet επιτίθεται σε ευάλωτες video DVR συσκευές

Ο Aleksandr Zhukov, γνωστός και ως «Βασιλιάς της Απάτης», καταδικάστηκε σε 10 χρόνια φυλάκιση στις ΗΠΑ και διατάχθηκε να πληρώσει ως πρόστιμο το συνολικό ποσό των assets του, ύψους 3.827.493 δολαρίων.

Αυτό είναι περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια λιγότερο από αυτό που κέρδισε ο απατεώνας από την απάτη, με το υπόλοιπο 25% να πηγαίνει στους συνεργάτες του.

Ο Zhukov συνελήφθη στη Βουλγαρία το 2018 και εκδόθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες τον επόμενο χρόνο.

Ο άνδρας καταδικάστηκε για συνωμοσία για wire fraud, wire fraud, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και συνωμοσία για ξέπλυμα χρήματος τον Μάιο του 2021.

Το Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ της Ανατολικής Περιφέρειας της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε την ποινή και είπε επίσης ότι θα πρέπει να περάσει άλλα επτά χρόνια στη φυλακή.

Ο Zhukov και οι συνεργάτες του δημιούργησαν ένα τεράστιο botnet με το όνομα “Methbot”, γνωστό και ως “3ve”, το οποίο αποτελούνταν από τουλάχιστον 700.000 ενεργά infections που διαχειρίζονταν χίλια data center nodes και το οποίο χρησιμοποιούσε 750.000 διευθύνσεις IP.

Δείτε επίσης: Ο admin του botnet DDoS WireX επιτέθηκε σε αλυσίδα ξενοδοχείων;

Αυτά τα bots δημιούργησαν ψεύτικη επισκεψιμότητα σε ιστότοπους μεταξύ Σεπτεμβρίου 2014 και Δεκεμβρίου 2016, δημιουργώντας έτσι ψεύτικες εντυπώσεις στις διαφημίσεις.

Οι διαφημιστές πλήρωσαν στον Zhukov μεγάλα ποσά για να οδηγήσουν τις διαδικτυακές τους καμπάνιες μάρκετινγκ και ο απατεώνας το έκανε σε κλωνοποιημένους, spoofed ιστότοπους.

Συνολικά, πιστεύεται ότι ο απατεώνας παραπλάνησε τουλάχιστον 6.000 ιστότοπους, συμπεριλαμβανομένων αυτών των The New York Times και της New York Post.

Καμία από τις διαφημίσεις για τις οποίες οι εταιρείες πλήρωσαν τον Zhukov για να προβάλει δεν εμφανίστηκε ποτέ σε πραγματικούς ιστότοπους και καμία από αυτές δεν εμφανίστηκε ποτέ από ανθρώπινους χρήστες του διαδικτύου.

Το μόνο κόστος του Zhukov για τη λειτουργία αυτής της επιχείρησης ήταν οι αμοιβές της τάξεως του 25% που έδινε στους συνεργάτες του, οι μισθοί των προγραμματιστών και το κόστος ενοικίασης 2.000 servers που βρίσκονται στις ΗΠΑ.

Πηγή πληροφοριών: bleepingcomputer.com