Το 1969 Plymouth HEMI GTX έχει αποκατασταθεί στην απόλυτη του αρτιότητα, με το εκθαμβωτικό χρώμα Q5 Turquoise να προσφέρει μια αληθινή απόλαυση όταν το βλέπει κανείς, ενώ παράλληλα αποτελεί μια σπάνια εμφάνιση.

Παρουσιάστηκε το 1967 ως μια πολυτελής έκδοση του δίθυρου Belvedere, το GTX έγινε γρήγορα γνωστό ως το «Gentleman’s muscle car». Και παρόλο που δεν ήταν τόσο κομψό όσο το προηγμένο Dodge Charger, ήταν διαθέσιμο με τους πιο ισχυρούς V8 κινητήρες της Mopar.

Δείτε ακόμη: Η BMW X1 M35i xDrive του 2024 αποδίδει 312 ίππους

Με την παρουσίασή του στα τέλη του 1966, η GTX κυκλοφόρησε με τον εντυπωσιακό V8 440 κυβικών ιντσών (7,2 λίτρων) ως τυπικό εξοπλισμό. Οι πελάτες που επιθυμούσαν ακόμη περισσότερη ιπποδύναμη από τα 375 άλογα, μπορούσαν να επιλέξουν τον ισχυρό κινητήρα V8 HEMI 426, με χωρητικότητα 7,0 λίτρα, 425 άλογα. Το 1970, το Plymouth πρόσθεσε μια six-barrel έκδοση του 440 V8, ικανοποιητική για 390 ίππους.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέλη της πλατφόρμας, το Belvedere και το Road Runner, το GTX είχε μικρή διάρκεια ζωής. Η πινακίδα αυτή παρέμεινε μόνο για πέντε χρόνια σε εκθεσιακούς χώρους, πριν γίνει μέρος της ιστορίας. Η Chrysler ξεκίνησε να καταργεί σταδιακά τους κινητήρες υψηλής απόδοσης προς το τέλος του 1971. Επιπλέον, το GTX δεν ήταν πολύ δημοφιλές.

Παρόλο που το Road Runner πούλησε 43.295 μονάδες τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του στην αγορά, το GTX κατάφερε να πουλήσει περίπου 55.500 μοντέλα σε πέντε χρόνια. Το 1968 ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά για το GTX, κατασκευάζοντας 17.914 οχήματα, ενώ το 1971 μόλις 2.942 μονάδες έφυγαν από τη γραμμή συναρμολόγησης. Παρόλα αυτά, το GTX παραμένει αρκετά δημοφιλές σήμερα, ενώ η έκδοση HEMI είναι πολύ σπάνια.

Αυτό συμβαίνει επειδή από το 1967 έως το 1971, μόνο 1.526 πελάτες επέλεξαν την κορυφαία σειρά κινητήρων. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει αυτοκίνητα που αποστάλθηκαν στον Καναδά και αντιπροσωπεύει μόνο το 2,7% της συνολικής παραγωγής του GTX. Το HEMI GTX του 1967 είναι το πιο διαδεδομένο, αλλά οι πωλήσεις μειώθηκαν κάτω από 100 ανά έτος το 1970 και το 1971. Συγκεκριμένα, η Plymouth απέστειλε 76 αυτοκίνητα το 1970 και μόνο 32 μοντέλα το 1971.

Η έκδοση του 1969 δεν είναι και τόσο σπάνια, ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα τη δείτε ξανά σύντομα. Το αντίστοιχο έτος, οι πωλήσεις των HEMI μειώθηκαν σε μόλις 224 οχήματα. Από αυτά, μόνο 208 πουλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης, από αυτά τα οχήματα, μόνο 197 ήταν hardtops και μόνο 98 ήταν εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων.

Δείτε ακόμη: 2024 Ford Mustang GT: Το American Dream αυτοκίνητο

Μάλλον δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες αυτές, έτσι; Στην πραγματικότητα, ισχύει. Ας ξεκινήσουμε με το γεγονός, ότι αυτό το GTX είναι ένα απολαυστικά “ανακαινισμένο” αυτοκίνητο. Η οροφή είναι άψογη εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ ο κινητήρας του λάμπει σαν διαμάντι.

Δεύτερον, το GTX είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για τις τεχνικές του προδιαγραφές, με τον κινητήρα HEMI V8 και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων να αποδεικνύουν την αξία τους. Τρίτον, το χρώμα του είναι εντυπωσιακό και σπάνιο. Παρότι δεν πρόκειται για ένα από τα έντονα χρώματα High Impact που εισήγαγε η Chrysler το 1969, το Q5 Seafoam Turquoise είναι εξίσου ελκυστικό με το Vitamin C και το Rallye Green.

Επιπλέον, αυτή η απόχρωση είναι πραγματικά σπάνια σε σύγκριση με τις περισσότερες αποχρώσεις High Impact. Παρόλο που υπάρχουν κι άλλα Plymouth του 1969 σε αυτό το χρώμα, αυτό είναι μόνο το δεύτερο Seafoam Turquoise HEMI GTX. Φυσικά, μπορεί να υπάρχουν κι άλλα εκεί έξω, αλλά μέχρι να εμφανιστούν, αυτό το HEMI GTX θα μπορούσε εύκολα να θεωρηθεί ένα από τα δύο πιο κλασικά. Ένα αυτοκίνητο που αξίζει περισσότερο από 200.000$ (~186.000€). Ανακαλύψτε το στο παρακάτω βίντεο.

Πηγή: autoevolution.com