Η Scarlett Johansson φέρεται να κινείται νομικά εναντίον ενός προγραμματιστή AI εφαρμογής, επειδή χρησιμοποίησε το όνομα, την εικόνα και τη φωνή της σε μια διαδικτυακή διαφήμιση. Η διαφήμιση ήταν για ένα AI πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων, που ονομάζεται Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar, και χρησιμοποιούσε τη φωνή της Johansson, δημιουργημένη από τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.

Η διαφήμιση διάρκειας 22 δευτερολέπτων έδειχνε την ηθοποιό στα παρασκήνια των γυρισμάτων του Black Widow, όπου λέει “What’s up guys? It’s Scarlett and I want you to come with me“. Στη συνέχεια, όμως, η διαφήμιση απομακρύνεται από την Johansson, ενώ μια AI-generated φωνή που ακούγεται σαν την Scarlett Johansson, λέει: “It’s not limited to avatars only. You can also create images with texts and even your AI videos. I think you shouldn’t miss it“, το οποίο μεταφράζεται ως: “Δεν περιορίζεται μόνο στα avatars. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε εικόνες με κείμενα, ακόμη και AI videos. Νομίζω ότι δεν πρέπει να το χάσετε“.

Δείτε επίσης: LinkedIn: Φέρνει έναν “AI job coach” για τους premium συνδρομητές

Στο κάτω μέρος της διαφήμισης, η Convert Software, ο προγραμματιστής πίσω από την εφαρμογή, περιελάμβανε κείμενο που έγραφε: “Εικόνες που παράγονται από το Lisa AI. Δεν έχει καμία σχέση με αυτό το άτομο“.

Εκπρόσωποι της Johansson είπαν στο Variety ότι η ηθοποιός δεν ήταν ποτέ εκπρόσωπος της εφαρμογής και ότι ο δικηγόρος της, Kevin Yorn, “χειρίζεται την κατάσταση νομικά“.

Δεν αντιμετωπίζουμε αυτά τα πράγματα ελαφρά. Σύμφωνα με τη συνήθη πορεία δράσης μας σε αυτές τις συνθήκες, θα το αντιμετωπίσουμε με όλα τα νομικά μέσα που θα έχουμε“, δήλωσε ο δικηγόρος της Scarlett Johansson στο Variety.

Δείτε επίσης: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) επηρεάζει την αναζήτηση εργασίας;

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ακόμα πιο εύκολα προσβάσιμη, είναι βέβαιο ότι θα δούμε παρόμοιες περιπτώσεις στο μέλλον. Οι μουσικοί έχουν ήδη έρθει αντιμέτωποι με το ζήτημα της κλωνοποίησης της φωνής τους. Επίσης, τεχνολογία deepfake που μιμείται την εμφάνιση ανθρώπων, έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές παριστάνοντας διάσημους ανθρώπους. Πρόσφατα, ένα deepfake video έδειχνε τον Tom Hanks σε μια διαφήμιση για ένα οδοντιατρικό πρόγραμμα χωρίς τη συγκατάθεσή του. Η εικόνα του δημοφιλούς ηθοποιού είχε δημιουργηθεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

Η χρήση του AI στη διαφήμιση έχει ανοίξει νέους ορίζοντες και προσφέρει πολλές δυνατότητες, αλλά οι παραπάνω υποθέσεις αναδεικνύουν ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Δείτε επίσης: TikTok: Deepfake video του Elon Musk προωθούν ψεύτικα crypto giveaways

Ένας από τους κύριους προβληματισμούς είναι η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων και της ιδιωτικότητας των ανθρώπων. Η χρήση της φωνής της Scarlett Johansson χωρίς την άδειά της αναδεικνύει το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης αντιγραφής και χρήσης των φωνών των ανθρώπων από την τεχνολογία AI.

Επιπλέον, αυτή η υπόθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία και την αυθεντικότητα των διαφημίσεων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία AI. Αν οι φωνές μπορούν να αντιγραφούν και να χρησιμοποιηθούν χωρίς την άδεια των ανθρώπων που τους ανήκουν, τότε η αξιοπιστία των διαφημίσεων μπορεί να υπονομευθεί.

Πηγή: www.theverge.com