Οι επισκέψεις σε ιστότοπους πειρατείας μουσικής αυξήθηκαν περισσότερο από 13% πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των επισκέψεων ήταν σε ιστότοπους που επιτρέπουν στους χρήστες να κατεβάζουν τον ήχο από διευθύνσεις URL του YouTube.

Δείτε επίσης: Apple Music: Η λίστα αναπαραγωγής “Replay 2024” είναι τώρα διαθέσιμη

Το σαββατοκύριακο αυτό, δεκάδες καλλιτέχνες ετοιμάζονται να καταφθάσουν στο Λος Άντζελες για τα 66α ετήσια βραβεία Grammy. Ο Trevor Noah θα πει αστεία, οι μουσικοί θα πάρουν τρόπαια – και κάπου στο διαδίκτυο, κάποιος θα κατεβάζει τη μουσική τους δωρεάν.

Υπήρξαν περισσότερες από 17 δισεκατομμύρια επισκέψεις σε ιστότοπους πειρατείας μουσικής παγκοσμίως το περασμένο έτος, μια εκπληκτική αύξηση 13% από το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας Muso. Μετά από χρόνια πτώσης της πειρατείας της μουσικής λόγω των υπηρεσιών streaming όπως το Spotify και το Apple Music, η αύξηση αυτή είναι κάπως εκπληκτική. Σύμφωνα με την έκθεση της Muso, η αύξηση δείχνει “την επείγουσα ανάγκη της βιομηχανίας να κατανοήσει τις αλλαγές που συνεχίζουν να οδηγούν τους καταναλωτές προς μη εγκεκριμένα κανάλια.”

Η πειρατεία της μουσικής είχε γενικά μειωθεί τα τελευταία επτά χρόνια, κυρίως επειδή οι καλλιτέχνες και οι εταιρείες σταμάτησαν να προσφέρουν αποκλειστικές κυκλοφορίες άλμπουμ σε συγκεκριμένες πλατφόρμες μουσικής, λέει ο CEO της Muso, Andy Chatterley. Πίσω στο 2016, άλμπουμ όπως το Lemonade της Beyoncé και το Blonde του Frank Ocean θα κυκλοφορούσαν ως αποκλειστικά στο Tidal ή το Apple Music και έπειτα θα “πειρατεύονταν” από χρήστες που δεν χρησιμοποιούσαν αυτές τις υπηρεσίες. Ακολουθώντας μια προειδοποίηση από τον CEO της Universal Music Group, Lucian Grainge, που καταγγέλλει την πρακτική, οι αποκλειστικότητες μειώθηκαν. Μειώθηκε και η πειρατεία. Τώρα, όμως, επιστρέφει με μεγάλη ένταση.

Ο Chatterley λέει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που προκαλούν την επανεμφάνιση, αλλά υποδεικνύει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις είναι θέμα ανθρώπων που δεν μπορούν να πληρώσουν τις υπηρεσίες streaming μουσικής. Σε άλλες περιπτώσεις είναι θέμα του υψηλού κόστους δεδομένων κινητής τηλεφωνίας σε ορισμένες περιοχές, οδηγώντας τους ανθρώπους να κατεβάζουν κομμάτια στα τηλέφωνά τους μέσω Wi-Fi αντί να τα ακούνε μέσω ροής ή και μιας σύνδεσης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Καθορίζει ένα ειδικά εκπληκτικό στατιστικό στα ευρήματα της Muso: το 40% περίπου της πειρατείας μουσικής που παρακολούθησε η εταιρεία κατευθυνόταν σε ιστότοπους που “κλέβουν” τον ήχο από βίντεο του YouTube και τον μετατρέπουν σε αρχεία μουσικής έτοιμα προς λήψη. Αυτό αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της πειρατείας, σύμφωνα με τα δεδομένα της Muso – περισσότερο από παράνομες ροές, torrents ή άλλες μορφές ιστού κατεβάσματος. “Είναι ένα πραγματικά σημαντικό πρόβλημα”, λέει ο Chatterley.

Δείτε ακόμα: YouTube TV: Αναβαθμίζει τη Λειτουργία Multiview

Όταν ρωτήθηκε για τα ευρήματα της Muso, ο εκπρόσωπος του YouTube, Jack Malon, σημείωσε ότι μόλις ενημερωθεί το υπηρεσιακό κομμάτι για εργαλεία stream-ripping, λαμβάνονται μέτρα για να αποκλειστούν παραβατικοί τομείς και να αναπτυχθούν τεχνικές και μέθοδοι για να σταματήσει η χρήση τους. Το YouTube έχει επίσης ένα προσωπικό αφιερωμένο στην αποστολή ειδοποιήσεων παύσης και αποκατάστασης σε αυτούς που βρίσκονται πίσω από τέτοιες εφαρμογές. “Καταβάλλουμε σημαντικούς πόρους για εργαλεία καταγγελίας και διαχείρισης πνευματικής ιδιοκτησίας, ενώ συνεργαζόμαστε στενά με άλλους ηγέτες του κλάδου για να θέσουμε το πρότυπο για το πώς οι τεχνολογικές εταιρείες καταπολεμούν την πειρατεία”, δηλώνει ο Malon. “Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην διαρκή ενίσχυση αυτών των προσπαθειών.”

Η Muso δεν θα αποκαλύψει ποιους ιστότοπους εξόρυξης παρακολούθησε για την τελευταία της έκθεση. Ο Chatterley λέει ότι αυτές οι πληροφορίες κρατούνται κρυφές προκειμένου να μην προωθηθούν οι υπηρεσίες πειρατείας. Η εταιρεία δεν θα αποκαλύψει επίσης πόσα κατεβάσματα ήταν υπεύθυνα οι ιστοτόποι εξόρυξης. Για να παράσχει πλαίσιο, ο ίδιος πρόσφερε αριθμούς torrents για το 2023.

Δείτε επίσης: Η δισκογραφική της Taylor Swift, θα αποσύρει τη μουσική της από το TikTok λόγω bullying

Για παράδειγμα, η Taylor Swift, η εμφανής φαινομενικά καλλιτέχνης είναι υποψήφια για έξι Grammy φέτος το Σαββατοκύριακο και, παρόλο που δεν κυκλοφόρησε νέο άλμπουμ το 2023, είχε έξι από τα 20 κορυφαία άλμπουμ σε πωλήσεις στις ΗΠΑ. Η κυκλοφορία του 1989 (Taylor’s Version), η επανηχογραφημένη έκδοση της ισχυρής ποπ εγχώριας της ηχογράφησης του 2014, πούλησε περίπου 2,9 εκατομμύρια αντίτυπα – το μεγαλύτερο πωλούμενο άλμπουμ οποιασδήποτε χρονιάς εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια.

Το ίδιο άλμπουμ παραβιάστηκε και κατέβηκε με torrent περισσότερες από 275.000 φορές. (Η αρχική έκδοση του 2014 του άλμπουμ 430.077 φορές.)

Τα άλλα άλμπουμ της Swift που υπήρχαν σε εκείνη τη λίστα σημείωσαν επίσης μεγάλους αριθμούς torrents. Για παράδειγμα, το Midnights του 2022. Αυτό το άλμπουμ παραβιάστηκε και κατέβηκε με torrent 493.000 φορές περίπου το περασμένο έτος.

Δείτε επίσης: Apple Music Classical: Διαθέσιμο σε Κίνα, Ιαπωνία και άλλες χώρες

Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από τα πιο δημοφιλή άλμπουμ της Swift – Speak Now, Red, Folklore, Lover, Evermore – μεταξύ 400.000 και 700.000 φορές. Συνολικά, τα άλμπουμ της Swift παραβιάστηκαν κάτι λιγότερο από 5 εκατομμύρια φορές το 2023, κάτι που φαίνεται σαν μια μικρή ποσότητα όταν σκεφτεί κανείς ότι η Swift πούλησε 19 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο στις ΗΠΑ εκείνη την περίοδο, σύμφωνα με δεδομένα της Luminate. Στη συνέχεια θυμηθείτε ότι τα torrents είναι το μικρότερο κομμάτι της πειρατείας μουσικής παγκοσμίως. Μόνο περίπου 3% των επισκέψεων σε ιστότοπους πειρατείας παγκοσμίως οδηγούν σε κάποιον που ψάχνει για ένα torrent.

Και τώρα που η πειρατεία φαίνεται να αυξάνεται – και πάλι. Έχουν περάσει σχεδόν 25 χρόνια από τότε που το Napster άλλαξε τον τρόπο που οι άνθρωποι αποκτούν μουσική. Σε αυτό το διάστημα, έχουν εμφανιστεί δεκάδες επιλογές για το πώς να αγοράζετε και να αναπαράγεται τραγούδια στη ροή, αλλά το να τα αποκτάτε από το διαδίκτυο μπορεί να μην εξαφανιστεί ποτέ.

Πηγή: wired