Η τεχνολογική startup εταιρεία Waymo δήλωσε την Τρίτη ότι θα αρχίσει να προσφέρει πληρωμένες διαδρομές ρομποτικών ταξί στο Λος Άντζελες από την Τετάρτη, καθώς η πειραματική πορεία της χώρας με την τεχνολογία αυτοκινούμενου αυτοκινήτου παίρνει διαστάσεις. 

Δείτε ακόμα: Ανθρωποειδές ρομπότ Emo: Προβλέπει το χαμόγελο ενός ατόμου

Τα αυτόνομα ταξί κερδίζουν όλο και περισσότερη προσοχή, καθώς η θυγατρική της GM, Cruise, είπε ότι επαναλαμβάνει μερικές λειτουργίες και ο CEO της Tesla, Elon Musk, είπε ότι σχεδιάζει μια προϊοντική εκκίνηση τον Αύγουστο. 

Η Waymo, θυγατρική της Google, είχε ανακοινώσει σχέδια για μια υπηρεσία στο Λος Άντζελες τον Ιανουάριο, καθώς αναζητούσε την κρατική ρυθμιστική έγκριση και την τοπική υποστήριξη. Έχει προσφέρει δωρεάν διαδρομές “εν περιόδω” από τότε, και τον περασμένο μήνα λάβαμε ρυθμιστική έγκριση για τη διεύρυνση σε μια πληρωμένη υπηρεσία, παρά την αντίσταση της συνδικαλιστικής ομοσπονδίας Teamsters και του Τμήματος Μεταφορών του Λος Άντζελες. 

Η Waymo είπε την Τρίτη ότι περισσότερα από 50.000 άτομα βρίσκονται στην αναμονή για να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία. Η εταιρεία δεν είπε πόσοι χρήστες θα επιτραπούν να χρησιμοποιήσουν πλήρως την εφαρμογή από την Τετάρτη. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία είπε ότι ξεκινά με ένα στόλο Λος Άντζελες μικρότερο από 50 αυτοκίνητα που καλύπτει μια περιοχή 63 τετραγωνικών μιλίων από το Santa Monica έως το κέντρο του Λος Άντζελες. Ο νομός Λος Άντζελες έχει πληθυσμό 9,7 εκατομμυρίων ανθρώπων. 

Δείτε επίσης: Apple: Ετοιμάζει οικιακά AI ρομπότ;

Η υπηρεσία λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με άλλες εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας όπως το Flywheel, το Lyft και το Uber, με τη διαφορά ότι τα οχήματα της Waymo δεν έχουν παρόντες ανθρώπινους οδηγούς. Οι επιβάτες ακολουθούν οδηγίες στην εφαρμογή και μέσω του ηχοσυστήματος του οχήματος, αν και οι εργαζόμενοι της Waymo μπορούν να βοηθήσουν απομακρυσμένα. 

Τα ρομποτικά ταξί κερδίζουν περισσότερη προσοχή καθώς η τεχνολογία προχωρά με διακοπές και αρχές. Ο CEO της Tesla, Elon Musk, είπε την Παρασκευή ότι η Tesla θα αποκαλύψει ένα προϊόν ρομποταξί τον Αύγουστο, αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες. Η Cruise, θυγατρική της General Motors που είχε διακόψει την υπηρεσία ρομποταξί της πέρυσι αφού ένα από τα οχήματά της απέτυχε να ανιχνεύσει έναν πεζό κάτω από αυτό, είπε την Τρίτη ότι θα επαναφέρει οχήματα που οδηγούνται από ανθρώπους σε επιλεγμένες πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Φοίνιξ, ως ένα βήμα πίσω προς την αυτόνομη λειτουργία. 

Διάφορες εταιρείες τεχνολογίας στην Κίνα δοκιμάζουν επίσης αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης στους δρόμους της Καλιφόρνιας, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των νομοθετών. 

Για την ώρα, η μοναδική ανταγωνιστική επιλογή της Waymo είναι τα παραδοσιακά, ανθρωπίνως οδηγούμενα υπηρεσιακά ταξί. 

Δείτε ακόμα: Waymo: Αυτόνομο αυτοκίνητο συγκρούστηκε με ποδηλάτη

Η επέκταση της Waymo στο Λος Άντζελες θα φέρει τα αυτόνομα ταξί για κέρδος στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας – και σε μια πόλη μεγάλη που συνδέεται με τα ταξίδια με αυτοκίνητο. Η Waymo λειτουργεί ήδη εμπορικές υπηρεσίες ρομποτικών ταξί στο Σαν Φρανσίσκο και τη Φοίνιξ. 

Ο Chris Ludwick, διευθυντής προϊόντων της Waymo, χαρακτήρισε την κίνηση στο Λος Άντζελες ένα ορόσημο. 

Η υποδοχή από τους πολίτες του Λος Άντζελες μέχρι τώρα ήταν εξαιρετική και ανυπομονούμε να υποδεχτούμε περισσότερους επιβάτες στην υπηρεσία μας με τον χρόνο“, είπε σε δήλωσή του. 

Τα ρομποτικά ταξί έχουν αντιμετωπίσει κριτική από πολλές πλευρές, από τον κίνδυνο που απειλούν τις θέσεις εργασίας των οδηγών μέχρι τα λάθη που έχουν κάνει μπλοκάροντας λεωφορεία της πόλης ή οχήματα εκτάκτου ανάγκης. Σύμφωνα με το νόμο της Καλιφόρνια, τα αυτόνομα αυτοκίνητα δεν μπορούν να λάβουν πρόστιμα κυκλοφορίας και μπορούν να επιδεινώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση. 

Το Τμήμα Μεταφορών του Λος Άντζελες είπε ότι η επέκταση της Waymo έρχεται πολύ νωρίς, χωρίς επαρκή τοπική εποπτεία των αυτόνομων λειτουργιών οχημάτων, αλλά σε μια διαταγή τον περασμένο μήνα οι κρατικοί αξιωματούχοι είπαν ότι αυτές οι ανησυχίες ήταν αβάσιμες. 

Οι υποστηρικτές των ρομποτικών ταξί έχουν αντιτείνει ότι οι ανθρώπινοι οδηγοί έχουν έναν τρομερό απολογισμό ασφαλείας, με τους θανάτους σε τροχαία ατυχήματα να ξεπερνούν τους 40.000 κάθε χρόνο στις ΗΠΑ. Η Waymo δεν έχει αναφέρει θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό από την τεχνολογία της, και τα οχήματα της Waymo φαίνεται να είναι γενικά πιο προσεκτικά στους κανόνες κυκλοφορίας από τους ανθρώπινους οδηγούς, σύμφωνα με δημοσιογράφους που έχουν ταξιδέψει με αυτά. 

Δείτε επίσης: Η Apple διδάσκει ένα σύστημα AI να καταλαβαίνει τις οθόνες εφαρμογών

Στο Σαν Φρανσίσκο, η μελλοντική αυτή φύση των αυτόνομων αυτοκινήτων-ταξί έχει γίνει αντικείμενο τουριστικής έλξης. 

Οι αντίπαλοι των επεκτάσεων των ρομποτικών ταξί, συμπεριλαμβανομένων των Teamsters, έχουν δεσμευτεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξη εταιρειών όπως η Waymo. Ένας νομοθετικός σχεδιασμός που εκκρεμεί στη Βουλή της Καλιφόρνια θα δώσει στις πόλεις και στις κομητείες εξουσία επί των ρομποτικών υπηρεσιών ταξί – μια εξουσία που επί του παρόντος ανήκει σε κρατικούς οργανισμούς κυβέρνησης. Ένας επακόλουθος επίσημος ακροαματικός στη Βουλή αυτής της πρότασης νόμου έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα.

Πηγή: nbcnews