Η Mercedes-Benz δοκιμάζει εδώ και ένα μήνα περίπου το ανθρωποειδές ρομπότ Apollo της Apptronik στα εργοστάσιά της. Το Apollo βρίσκεται στη γραμμή συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας και έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί καθημερινές εργασίες αλλά και να βελτιώνει τον ποιοτικό έλεγχο, επιθεωρώντας εξαρτήματα πριν τα παραδώσει στους εργαζόμενους.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια ρομποτικές τεχνολογίες. Σε αντίθεση, όμως, με τους συμβατικούς σταθερούς ρομποτικούς βραχίονες, το ανθρωποειδές ρομπότ Apollo δουλεύει δίπλα στους ανθρώπους, σε χώρους που έχουν σχεδιαστεί για ανθρώπους. Εισάγοντας το Apollo στο εργατικό της δυναμικό, η Mercedes-Benz διερευνά τις δυνατότητες αυτοματισμού και στοχεύει στην αύξηση και τη βελτίωση της παραγωγής και τη μείωση των σκληρών εργασιών για τους ανθρώπους.

Δείτε επίσης: Elon Musk: Πολύ σύντομα θα υπάρξει AI σύστημα πιο έξυπνο από τον άνθρωπο

Το ανθρωποειδές ρομπότ Apollo που δουλεύει στη Mercedes-Benz, έχει ύψος περίπου 1.70 και βάρος 73 κιλά. Δεδομένου ότι μιλάμε για μια μηχανή, δεν υπάρχει ο κίνδυνος κόπωσης ή τραυματισμού και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση των ελλείψεων εργατικού δυναμικού και δεξιοτήτων σε ολόκληρο τον κλάδο.

Το Apollo έχει ξεκινήσει με την εκτέλεση εργασιών go-fer, την ανάκτηση των απαραίτητων εξαρτημάτων για τη συναρμολόγηση, αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή.

Η συνεργασία της Mercedes-Benz με το Apollo της Apptronik είναι πολύ σημαντική για την παραγωγή αυτοκινήτων. Δεν αντιπροσωπεύει μόνο μια επένδυση στην καινοτόμο τεχνολογία, αλλά δείχνει και μια προνοητική προσέγγιση για τη βελτίωση της ποιότητας της εργασίας για τους ανθρώπους εργαζομένους, αφού τα ρομπότ θα αναλαμβάνουν τις πιο δύσκολες, επικίνδυνες και βαρετές εργασίες.

Δείτε επίσης: Ανθρωποειδές ρομπότ Emo: Προβλέπει το χαμόγελο ενός ατόμου

Επιπλέον, τα ρομπότ μπορούν να εργάζονται 24 ώρες το 24ωρο, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα. Τέλος, η χρήση ρομπότ μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κόστους εργασίας, καθώς τα ρομπότ δεν απαιτούν ασφάλιση ή αποδοχές.

Η είσοδος του ανθρωποειδούς ρομπότ Apollo στο εργατικό δυναμικό της Mercedes-Benz έρχεται σε μια περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία δίνει έμφαση στην αυτοματοποίηση. Με τον ανθρωποειδή σχεδιασμό του, το Apollo έχει τη διακριτή ικανότητα να πλοηγείται σε χώρους σχεδιασμένους για ανθρώπους, εκτελώντας εργασίες που κυμαίνονται από το χειρισμό υλικού έως τη συναρμολόγηση ακριβείας. Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να είναι προάγγελος μεγάλων αλλαγών στον τρόπο παραγωγής των οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

Δείτε επίσης: Unitree H1: Είναι το πιο γρήγορο ανθρωποειδές ρομπότ;

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες προκλήσεις. Καταρχάς, υπάρχει το θέμα της ασφάλειας. Τα ρομπότ πρέπει να είναι ασφαλή για τους εργαζόμενους και να μην προκαλούν ατυχήματα.

Επίσης, η εκπαίδευση του προσωπικού για την χρήση και την συντήρηση των ρομπότ (π.χ. Apollo στη Mercedes-Benz) είναι μια άλλη σημαντική πρόκληση, που πρέπει να λυθεί προτού γίνει πλήρης ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα εργοστάσια.

Πηγή: ytech.news