Οι Κινέζοι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στοχεύουν στην εξαγωγή δεκάδων χιλιάδων τέτοιας μορφής οχημάτων παγκοσμίως.

Για να επιτύχουν αυτό, όμως, απαιτείται σημαντικά αυξημένη διαθεσιμότητα πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων. Η ζήτηση για τα οχήματα αυτά είναι τόσο υψηλή, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να καταστήσει την Κίνα ιδιοκτήτη του τέταρτου μεγαλύτερου στόλου πλοίων παγκοσμίως εντός λίγων ετών, χάρη στη δημιουργία νέων εμπορικών διαδρομών ειδικά για την εξυπηρέτηση της αγοράς EV (ηλεκτρικών) οχημάτων.

Η Κίνα κατέχει πλέον την όγδοη θέση παγκοσμίως σε μέγεθος ναυτιλιακού στόλου, διαθέτοντας 33 πλοία αυτοκινήτων, σύμφωνα με πληροφορίες που παρείχαν οι ναυτιλιακοί σύμβουλοι της Veson Nautical και δημοσιεύτηκαν από το Reuters. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Ιαπωνία με 284 πλοία, και ακολουθεί η Νορβηγία με 102 πλοία. Η Νότια Κορέα καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 72 πλοία, ενώ το Isle of Man, με 61 πλοία, βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Διαβάστε επίσης: LG Energy: Τα κέρδη μειώνονται, αφού η ανάπτυξη των EV οχημάτων προχωρά με αργούς ρυθμούς

Η τρέχουσα κατάσταση στον τομέα της ναυτιλίας εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, με κινέζικες εταιρείες να προβαίνουν στην παραγγελία 47 νέων πλοίων, αποτελώντας το ένα τέταρτο του συνολικού αριθμού παραγγελιών παγκοσμίως. Μεταξύ των αγοραστών περιλαμβάνονται κορυφαίες εταιρείες όπως οι SAIC Motor, Chery, BYD, καθώς και οι ναυτιλιακές εταιρείες COSCO και China Merchants, που ενεργούν εκπροσωπώντας κινεζικούς αυτοκινητοβιομηχανικούς κολοσσούς, σύμφωνα με το Reuters.

«Με την παράδοση αυτής της αρμάδας στην Κίνα, ο ποσοστιαίος έλεγχος του κινεζικού στόλου στη μεταφορά αυτοκινήτων πρόκειται να αυξηθεί δραματικά, από 2,4% σε 8,7%,» επισημαίνει ο αναλυτής της Veson, Andrea de Luca, σε δήλωση του στο Reuters. «Είναι πιθανό να παρατηρήσουμε τη δημιουργία νέων εμπορικών οδών που θα εξυπηρετούν σχεδόν αποκλειστικά τις κινεζικές ανάγκες στην αγορά αυτοκινήτων».

Η Κίνα έχει ξεπεράσει την Ιαπωνία, κατακτώντας τη θέση του μεγαλύτερου εξαγωγέα αυτοκινήτων παγκοσμίως, με την εταιρεία BYD να επιτυγχάνει την εξαγωγή περισσότερων από 240.000 οχημάτων το προηγούμενο έτος, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 80% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της. Φέτος, η εταιρεία έχει στόχο την εξαγωγή έως 400.000 ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Με ένα ειδικά σχεδιασμένο πλοίο, ικανό να μεταφέρει έως 7.000 EVs, και σχέδια για την προσθήκη επτά αντίστοιχων πλοίων εντός των επόμενων δύο ετών, ο κολοσσός της ηλεκτρικής κίνησης επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία του.

Η Tesla και η Volkswagen έχουν καταφέρει να διευρύνουν τις εξαγωγές τους από την Κίνα, εκμεταλλευόμενες έτσι το πλεονέκτημα της πιο οικονομικής αλυσίδας εφοδιασμού της χώρας προς δικό τους όφελος.

Συνήθως, τα αυτοκίνητα μεταφέρονται μέσω θαλάσσης χρησιμοποιώντας ειδικά πλοία τύπου roll-on/roll-off (RORO), τα οποία διευκολύνουν την άμεση είσοδο και έξοδο των οχημάτων χωρίς την ανάγκη γερανών. Ωστόσο, σύμφωνα με το MIT Technology Review, τα πλοία αυτά βρίσκονταν σε έλλειψη τα τελευταία χρόνια, διότι παλαιότερα μοντέλα αποσύρθηκαν και οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν σημαντικά, τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης του 2008 όσο και λόγω της μετάβασης της βιομηχανίας προς την επιλογή καυσίμων που ρυπαίνουν λιγότερο.

Στην Ιαπωνία, οι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, Nissan και Toyota, διαθέτουν εκτεταμένους στόλους πλοίων RORO ικανούς να μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες οχήματα. Αντίθετα, στην Κίνα, τα εγχώρια πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν μικρό ποσοστό στην παγκόσμια ναυτιλιακή δυναμικότητα, αποτελώντας μόλις το 2,8%. Αυτό αφήνει τις κινέζικες εταιρείες με περιορισμένες επιλογές για την εξαγωγή των αυτοκινήτων τους.

Δείτε ακόμη: Το Wheel-E Podcast παρουσιάζει νέα ηλεκτρικά ποδήλατα

Ως αποτέλεσμα, η πρόσβαση στα πλοία RORO κόστισε μια περιουσία, με τον ημερήσιο ναύλο των πλοίων να φτάνει τα 115.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό είναι περισσότερο από επτά φορές υψηλότερο από την τιμή του 2019. Έτσι, οι εταιρείες έχουν στραφεί προς την αγορά ιδιόκτητων πλοίων.

Πηγή: electrek