Έχουν περάσει έξι μήνες από κυκλοφορία του Meta Quest 3. Τι Βελτιώθηκε και Ποια Είναι Ακόμα τα Προβλήματα του διάσημου VR Headset;

Το Quest 3 αποθεώθηκε ως ένα εξαιρετικό VR headset, αλλά κρίθηκε αυστηρά για τη “οριακά αποδεκτή” μεικτή πραγματικότητα. Ωστόσο, όπως και με τα προηγούμενα αυτόνομα VR Headset, η Meta έχει κυκλοφορήσει αρκετές ενημερώσεις λογισμικού συστήματος και εργαλείων ανάπτυξης στους πρώτους έξι μήνες του Quest 3 στην αγορά. Εδώ αναλύουμε ποιες είναι αυτές και πώς αλλάζουν την απόφασή μας για το αν πρέπει να το αγοράσετε.

Δείτε επίσης: Apple Vision Pro 2: Αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2026

Η Μεικτή Πραγματικότητα Είναι Καλύτερη, Αλλά Όχι η καλύτερη στην Αγορά

Η Meta προωθεί το Quest 3 ως το “πρώτο Mainstream μεικτής πραγματικότητας headset“. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, κρίνεται αυστηρά η έλλειψη dynamic occlusion και τη σημαντική παραμόρφωση της γεωμετρίας κατά την διέλευση.

Τον Δεκέμβριο η Meta κυκλοφόρησε το Depth API που επιτρέπει στους προγραμματιστές να προσθέσουν αυτό το dynamic occlusion που έλλειπε. Ωστόσο, απαιτεί πολύπλοκη ενσωμάτωση από τους προγραμματιστές και ως εκ τούτου δεν υποστηρίζεται σχεδόν από καμία εφαρμογή μέχρι στιγμής. Επιπλέον, ο χάρτης βάθους που το κινεί είναι πολύ χαμηλής ανάλυσης, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει μερικά αποτελέσματα αρκετά άσχημα στο μάτι.

Η διέλευση ανανεώθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα με βελτιωμένη δυναμική εμβέλεια και έλεγχο έκθεσης, καθιστώντας πιο εύκολη την προβολή φυσικών οθονών όπως οι οθόνες και τα τηλέφωνα. Ο θόρυβος επίσης μειώθηκε ελαφρώς. Ωστόσο, όλα αυτά έρχονται στο κόστος ενός ελαφρώς πιο σκοτεινού και λιγότερο ζωηρού εικονικού περιβάλλοντος. Αυτή η νέα ρύθμιση διέλευσης κινεί ή και κάποιες φορές αλλοιώνει την εικόνα, συμπεριλαμβανομένου του σκοταδιού και της εντονότητας, είναι πιο κοντά στο Apple Vision Pro από ποτέ.

Δείτε ακόμα: Νέο ηλεκτρικό όχημα 777 ίππων από την Italdesign

Η Ποιότητα της Διέλευσης Βελτιώθηκε και Προστέθηκαν Νέα Χαρακτηριστικά στο Meta Quest 3

Η Meta έχει επίσης επιλύσει ένα από τα παράπονα για τη διέλευση: ότι δεν εμφανιζόταν σε όλα τα συστήματα και τις διεπαφές (UI) και δεν υποστηριζόταν για οθόνες φόρτωσης. Οι εφαρμογές μπορούν τώρα να χρησιμοποιούν τη διέλευση στην οθόνη φόρτωσης τους και η Meta πρόσθεσε τη διέλευση στις διεπαφές συστήματος όπως η οθόνη κλειδώματος και το μενού απενεργοποίησης.

Αυτές οι αλλαγές μπορεί να φαίνονται αρκετά μικρές, αλλά συνολιά επιτρέπουν την παραμονή σε αδιάκοπη διέλευση από περίπου πέντε δευτερόλεπτα μετά την τοποθέτηση του Quest 3 μέχρι να το βγάλετε, κάνοντάς το να αισθάνεται περισσότερο σαν ένα Headset μεικτής πραγματικότητας και λιγότερο σαν ένα headset VR με στοιχεία μικτής πραγματικότητας.

Η Inside-Out Body Tracking Λειτουργεία Προστέθηκε, Αλλά Χρησιμοποιείται Ελάχιστα

Το Meta Quest 3 ανακοινώθηκε με μια σημαντική λειτουργία που ήρθε μετά την κυκλοφορία, η Inside-Out Body Tracking Λειτουργεία.

Η Inside-Out Body Tracking Λειτουργεία (IOBT) χρησιμοποιεί τις πλευρικές κάμερες του Quest 3, οι οποίες εστιάζονται προς τα κάτω, για να παρακολουθήσει τον καρπό, τους αγκώνες, τον ώμο και το στήθος σας χρησιμοποιώντας προηγμένους αλγορίθμους υπολογιστικής όρασης. Αποτρέπει τα προβλήματα με τις εκτιμήσεις inverse kinematics (IK) των χεριών, που συχνά είναι εσφαλμένες και αισθάνονται άβολες επειδή το σύστημα απλώς κάνει υποθέσεις από την τοποθεσία του κεφαλιού και των χεριών σας. Όταν οι προγραμματιστές ενσωματώσουν το IOBT, θα βλέπετε τα χέρια και τον θώρακά σας στις πραγματικές τους θέσεις – όχι μια εκτίμηση.

Το IOBT κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο. Ωστόσο, τέσσερις μήνες αργότερα χρησιμοποιείται ακόμα μόνο από ένα μικρό αριθμό τρίτων εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων των Swordsman VR, Drunkn Bar Fight και XRWorkout.

Η μεγαλύτερη χρήση για το IOBT αυτήν τη στιγμή είναι στο Virtual Desktop, το οποίο το χρησιμοποιεί για να προσομοιώσει φορεμένα Vive Trackers για τη δυνατότητα κίνησης του avatar με ανίχνευση σώματος στην έκδοση PC VR του VRChat.

Δείτε επίσης: Το Nokia 3210 επιστρέφει στην αγορά!

Τα Spatial Video και τα Panoramics Προβάλλονται πλέον εύκολα στο Meta Quest 3

Δύο από τις βασικές χρήσεις του Apple Vision Pro, η προβολή πανοραμικών και 3D “Spatial Video playback” που καταγράφονται από το iPhone σας, τώρα προβάλλονται εύκολα στο Meta Quest 3.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να προβάλλετε αυτό το περιεχόμενο σε ένα καλώδιο για το 1/7 της τιμής του Apple Vision Pro. Αν είστε το είδος του ατόμου που καταγράφει πολλές φωτογραφίες και βίντεο και απολαμβάνετε την προβολή τους σε AR/VR headsets, αυτό μπορεί ακόμη και να είναι ένας λόγος για να αγοράσετε ένα.

Υποστηρίζονται Εξωτερικά Μικρόφωνα

Όταν κυκλοφόρησε το Meta Quest 3, οι χρήστες ήταν αρκετά ενθουσιασμένοι να το χρησιμοποιήσουν στο podcast VR Download αλλά βρήκαν ότι το μικρόφωνό του είχε το ίδιο ενοχλητικό πρόβλημα προσπορισμών όπως το Meta Quest Pro.

Η ενημέρωση v62 τον Φεβρουάριο έφερε κάποιες βελτιώσεις στην ποιότητα του μικροφώνου του Quest 3, συμπεριλαμβανομένου ειδικά του προβλήματος των προσπορισμών. Ωστόσο, εξακολουθεί να μην είναι αρκετά καλό για το VR Download και εξακολουθεί να ακούγεται εμφανώς χειρότερα ακόμη και από το Quest 2.

Σε ό, τι μπορεί να είναι μια παραδοχή ότι το υλικό του μικροφώνου απλώς δεν είναι αρκετά καλό, η ενημέρωση v64 νωρίτερα αυτό το μήνα πρόσθεσε τη δυνατότητα χρήσης ενός εξωτερικού μικροφώνου στο Quest 3 μέσω της θύρας USB-C. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ένα μικρόφωνο με υποδοχή USB-C ή οποιοδήποτε μικρόφωνο μέσω ενός προσαρμογέα USB-C.

Δείτε ακόμα: Nothing: Τα Νέα Εξαιρετικά Ανταγωνιστικά Aκουστικά Ear & Ear (a)

Η Πρόσβαση στο SteamVR Είναι Δωρεάν

Στην κυκλοφορία του, η χρήση του SteamVR απαιτούσε τη χρήση της δωρεάν (Air) Link λειτουργίας της Meta ή την αγορά του Virtual Desktop του Guy Godin. Η Air Link δεν υποστήριζε το ρυθμό ανανέωσης 120Hz στο Quest 3 και είχε χειρότερη διάρκεια μπαταρίας σε σύγκριση με το Virtual Desktop.

Η Meta διόρθωσε και τα δύο αυτά προβλήματα του Link στην ενημέρωση v62 τον Φεβρουάριο. Αλλά ίσως πιο σημαντικό καθίσταται ότι , η Valve κυκλοφόρησε μια δωρεάν επίσημη εφαρμογή Steam Link PC VR streaming στο Quest Store, καθιστώντας σχεδόν απροβλημάτιστη τη σύνδεση απευθείας στο SteamVR.

Ανακοινώνονται Αποκλειστικότητες

Στην κυκλοφορία, σημειώσαμε ότι ενώ το Quest 3 ήταν ένα αρκετά ανώτερο headset από την Meta, το Quest 2 εξακολουθούσε να παίζει όλα τα ίδια παιχνίδια για μόλις $200 λιγότερα.

Αυτή η διαφορά αυξήθηκε σε $300 τον Μάρτιο όταν το Quest 2 μειώθηκε σε $200. Αλλά αυτό που άλλαξε είναι ότι ανακοινώθηκαν τα πρώτα παιχνίδια που θα τρέξουν στο Quest 3 αλλά όχι στο Quest 2.

Starship Home: Το Πρώτο Αποκλειστικό Quest 3 της Meta

Το Starship Home θα χρησιμοποιήσει το 3D δικτυωτό σκηνικό που δημιουργεί το Quest 3 κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης του δωματίου μεικτής πραγματικότητας για να τοποθετήσει εικονικά αντικείμενα στους τοίχους και τα έπιπλα σας.

Alien: Rogue Incursion: Έρχεται στο Quest 3, το PSVR 2 και το PC VR

Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε το Alien: Rogue Incursion για το Quest 3, το PlayStation VR2 και το PC VR. Η Survios δεν έχει αναφέρει γιατί δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει στο Quest 2, αλλά είναι πιθανό να είναι από τα παιχνίδια VR που δεν θα λειτουργούν σε αυτόνομα Headset.

Δείτε επίσης: Η Νέα Σειρά Sony Bravia TV και Ήχου για το 2024

Τελικά Συμπεράσματα: Το Meta Quest 3 Έξι Μήνες Αργότερα

Το Quest 3 είναι ακόμα ένα εξαιρετικό VR headset , αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι που ψάχνουν για ένα VR headset πρέπει να αγοράσουν, χωρίς καμία σημαντική ανταγωνιστική διαφοροποίηση. Η υποστήριξη spatial video ακόμη και πανοραμικών και το κάνει μια καλή αγορά για ορισμένους κατόχους iPhone που δεν ενδιαφέρονται για VR παιχνίδια ή VR γυμναστική.

Ενώ η Meta έχει κάνει προόδους στην περιγραφή των ικανοτήτων της μεικτής πραγματικότητας, ακόμα υποφέρει από την παραμόρφωση της διέλευσης και τη σπάνιας δυναμική εμπόδιση, και επομένως η μεικτή του πραγματικότητα ακόμη και τώρα θα χαρακτηριζόταν ως “μόλις αποδεκτή”.

Ενώ το Quest 2 έπεσε στα $200, οι προγραμματιστές αρχίζουν να χτίζουν γύρω από τις ικανότητες της πολύ πιο ισχυρής μονάδας GPU του Quest 3, και οι ενημερώσεις γραφικών για τα υπάρχοντα παιχνίδια έχουν γίνει συνήθεια. Και για τους κατόχους παιχνιδιών για υπολογιστή, το νέο runtime του Virtual Desktop και η κυκλοφορία του Steam Link έχουν κάνει το ασύρματο PC VR καλύτερο και πιο βολικό από ποτέ σε ένα αυτόνομο καλώδιο.

Πηγή: uploadvr